Rośnie popyt na opakowania na jaja
1 Jan 1970 10:17

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Nowy raport firmy US Egg Packaging przewiduje, że do 2028 r. popyt na opakowania na jaja wzrośnie o 2,0%, osiągając wartość 922 mln dolarów amerykańskich, a ich liczba do 4,3 mld jednostek (w tempie mniejszym niż 1% rocznie). Firma badawcza prognozuje rosnącą sprzedaż pudełek wykonanych z formowanych włókien i sztywnych tworzyw sztucznych, ale spadek popytu na opakowania wykonane z EPS (styropianu), ze względu na ich słaby profil ekologiczny i rosnącą liczbę ograniczeń dotyczących opakowań z pianki EPS.

Włókno formowane jest najpopularniejszym materiałem do produkcji kartonów na jajka ze względu na jego trwałość, niski koszt i dobre właściwości amortyzujące. W przeszłości ten materiał stracił część udziałów w rynku w efekcie pojawienia się opakowań wykonanych ze styropianu i sztywnego plastiku, jednak obecnie stopniowo odzyskuje utracone udziały. Coraz więcej użytkowników końcowych odchodzi od pianki na rzecz formowanych włókien ze względu na obawy dotyczące zrównoważonego rozwoju i rosnące regulacje rządowe dotyczące stosowania pianki.

Sztywne tworzywa sztuczne jako surowiec wykorzystywany do produkcji mają najmniejszy udział ilościowy na rynku opakowań na jaja, jednak w ostatnim czasie odnotowały ponadprzeciętny wzrost ze względu na swoją estetykę oraz łatwość recyklingu. Ponieważ te opakowania są przezroczyste, klienci cenią sobie możliwość sprawdzenia, czy jajka w pudełku nie są popękane, bez konieczności jego otwierania. Sztywny plastik jest w większym stopniu wykorzystywany do pakowania jaj ekologicznych i bezklatkowych, a popyt napędzany jest głównie przez rosnącą sprzedaż jaj premium.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Pulpapernews.com