Smurfit Kappa: „przyciągające uwagę” opakowania dostrzega trzech na czterech klientów
1 Jan 1970 12:28

Po raz pierwszy w historii właściciele marek uzyskują natychmiastowy wgląd w to, jak kupujący postrzegają gotowe do wyłożenia na sklepową półkę produkty, dzięki nawiązanej ostatnio wyłącznej współpracy pomiędzy firmą Smurfit Kappa a zajmującą się śledzeniem wzroku internautów firmą EyeSee.  
To nowe internetowe narzędzie pozwala właścicielom marek szybciej przetestować opakowania gotowe na półkę. Poprzez wykonanie ich wizualizacji na półce wirtualnego supermarketu i zestawianie wyników śledzenia wzroku oglądających, rejestrowanego przy pomocy kamer internetowych można zrozumieć jaki wpływ mają na kupujących. Pełna analiza wyników – włącznie z danymi i liczbami dotyczącymi tego, na ile produkt wyróżniał się spośród innych, został zapamiętany i zaciekawił kupującego – przekazywane są po tygodniu.  
To unikalne narzędzie pozwala właścicielom marek szybciej i taniej niż kiedykolwiek dotąd zbierać informacje pozyskane od znacznej liczby kupujących.  Narzędzie zapewnia też elastyczność w doborze segmentu, do którego mają należeć badani kupujący.  Całe badanie zachowań kupujących przeprowadzane jest w bezpiecznym środowisku przez Internet, jeszcze na wczesnym etapie przygotowywania i projektowania opakowania.  Oznacza to, że właściciele marek mogą osiągnąć prawidłowy projekt opakowania jeszcze przed rozpoczęciem fizycznej produkcji, co pozwala naszym klientom zaoszczędzić czas i pieniądze.
Początkowe ustalenia będące owocem współpracy firm EyeSee i Smurfit Kappa wskazują, że rzucające się w oko opakowania – zapewniające to, że umieszczony na półce produkt wyróżnia się spośród innych – są zapamiętywane przez kupujących i wzbudzają ich ciekawość – w pierwszych pięciu sekundach przyglądania się półce, na której stoją produkty konkurencji zauważa je o 76% więcej kupujących.  Po zakupach, o tak zapakowanym produkcie, pamięta o 79% więcej kupujących.  Wzbudzają one ogólną ciekawość i zainteresowanie blisko trzy razy większej liczby kupujących, co standardowe opakowania.
Arco Berkenbosch, Wiceprezes firmy Smurfit Kappa ds. Marketingu, Badań i Rozwoju, powiedział: „Po raz pierwszy w historii nasza unikalna współpraca z firmą EyeSee zapewnia właścicielom marek niezrównany wgląd w zachowania kupujących, pozwala ilościowo określić odbiór opakowań gotowych do wyłożenia na półkę, co więcej wyniki można uzyskać szybko i nie opuszczając bezpiecznego środowiska.  Jest to kolejne potwierdzenie tego, że zapewniamy klientom najlepszy w branży wgląd, aby umożliwić im przygotowanie najlepszego możliwego projektu opakowania, które optymalnie poprawi sprzedaż.  Nadal jesteśmy na wczesnym etapie współpracy z firmą EyeSee i cieszymy się, iż w nadchodzących miesiącach będziemy mogli zaoferować tę nową usługę naszym kluczowym klientom poprzez nowe centra innowacji dla klientów”.
Olivier Tilleuil, Dyrektor Generalny i założyciel firmy EyeSee powiedział: „Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że od 40% do 70% decyzji o zakupie podejmowane jest w sklepie, a 86% konsumentów przyznaje się do braku lojalności do marki, mamy do czynienia z nieustanną wojną pomiędzy markami toczoną o to, które produkty będą dostrzegane i wybierane przez kupujących.  Stosowanie wyróżniających się opakowań nigdy nie było ważniejsze.  Cieszy nas nasza nowa, wyłączna współpraca ze Smurfit Kappa, dzięki której ich klienci uzyskają szczegółowy wgląd w to, jak kupujący podejmują decyzje o zakupie w oparciu o to. co widzą na półce, wraz z dużą liczbą zebranych danych”.
Ta współpraca z firmą EyeSee to kolejny przykład tego, jak Smurfit Kappa działa zgodnie ze strategią Open The Future. Nowa strategia skupia się na zapewnieniu rozwoju klienta na drodze analizy potrzeb oraz innowacji, odzwierciedlając ciągłe starania właścicieli marki o zdobycie najważniejszego „pierwszego momentu prawdy”, kiedy klienci decydują się na określoną markę.  Realizacja tej idei odbywa się za pośrednictwem dynamicznej mikrowitryny, gdzie seria filmów przedstawia, w jaki sposób klienci z całego świata wspólnie z firmą Smurfit Kappa tworzą innowacyjne rozwiązania zapewniające komercyjny sukces.  Nową mikrowitrynę można odwiedzić pod adresem www.openthefuture.pl. Będzie to platforma do wymiany informacji, która będzie regularnie aktualizowana.

Źródło: Smurfit Kappa