Strategiczny sojusz w branży wystawienniczej
1 Jan 1970 12:10

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniu 8 października br. organizatorzy targów branżowych Informa Markets oraz Ipack Ima ogłosiły w Mediolanie nawiązanie strategicznej współpracy, która ma uczynić z obu imprez wspólny globalny punkt odniesienia dla firm zajmujących się przetwórstwem i pakowaniem.

Informa Markets (czołowy organizator imprez wystawienniczych) oraz Ipack Ima S.r.l. (organizator targów przetwórczych i opakowaniowych, spółka joint venture Ucima i Fiera Milano) publicznie ujawniły podpisaną kilka miesięcy temu umowę mającą na celu ustanowienie zupełnie nowego strategicznego sojuszu. Umowa posłuży do rozwoju wspólnej międzynarodowej promocji i zintensyfikowanie działań cross-sellingowych dla portfolio targowego obu sygnatariuszy, w tym platform Propak i Fispal obsługiwanych przez Informa Markets oraz targów organizowanych przez Ipack Ima.

Umowa ma zagwarantować globalną obecność wystawców na targach poświęconych technologiom przetwarzania i pakowania, materiałom opakowaniowych i tym skierowanym do kluczowych sektorów przemysłu spożywczego - ze szczególnym uwzględnieniem żywności na bazie zbóż i płynnych napojów spożywczych oraz farmaceutyków.

Oba zaangażowane zespoły uruchomiły wspólną ścieżkę komunikacji, aby wzmocnić widoczność i wartość partnerstwa. W tym kontekście Ipack Ima będzie dodatkowo organizowała seminaria i konferencje na tematy związane z branżą, w szczególności z pakowaniem, przetwarzaniem i materiałami, które są strategicznie interesujące dla Informa.

Z komercyjnego punktu widzenia Informa Markets i Ipack Ima uzgodniły utworzenie zintegrowanej, wzajemnie połączonej platformy, która ma wspierać widoczność na rynkach międzynarodowych, oferować dogłębne możliwości ekspansji i wzrostu w skali globalnej.

Umowa ta pozwoli Ipack Ima na dalszą konsolidację swojej globalnej pozycji w roli punktu odniesienia dla imprez targowych poświęconych technologiom przetwórczym i opakowaniowym, . Dzięki wsparciu Informa wzmocniona zostanie obecność na IPACK-IMA wystawców ze strategicznych rynków, takich jak Indie i Stany Zjednoczone, jak również wspólna penetracja ważnych krajów europejskich: francuskiego, niemieckiego, hiszpańskiego, holenderskiego i belgijskiego.

Jednocześnie Informa skorzysta z bezpośredniej obecności Ipack Ima na rynku włoskim i tureckim, co ma jej ułatwić pozyskiwanie nowych wystawców do swojej sieci wystawienniczej.

Już od momentu podpisania tej umowy zaczęliśmy odkrywać synergie i możliwości wynikające z połączenia tych dwóch globalnie rozpoznawalnych marek. Dzięki rozległemu doświadczeniu i sieciom w kluczowych sektorach obsługiwanych przez nasze globalne portfolio ProPak, IPACK-IMA i ProPak mają wyjątkową pozycję, aby ulepszyć naszą ofertę, wspierać innowacje i dostarczać większą wartość naszym klientom na całym świecie - powiedział Fraser Hawkes, Dyrektor Zarządzający w Międzynarodowym Biurze Sprzedaży Informa Markets.

Ta umowa - komentuje Valerio Soli, prezes Ipack Ima – wpisuje się idealnie w nasz plan biznesowy, który przewiduje zawieranie sojuszy z partnerami strategicznymi w celu napędzania wzrostu i internacjonalizacji naszych targów poprzez rozszerzanie partnerstwa i obecności na innych rynkach. Ipack Ima plasuje się wśród globalnych organizatorów targów, kładąc nacisk na promowanie wyjątkowych firm z Włoch (i nie tylko) w docelowych branżach na całym świecie. Sojusz ten pomaga nam również budować dalszą wiarygodność wśród wszystkich naszych międzynarodowych interesariuszy.

Jak podkreślają obie firmy, współpraca między Informa i Ipack Ima zagwarantuje firmom zajmującym się przetwórstwem i pakowaniem większą widoczność na rynkach na wszystkich kontynentach, wspieraną przez umiejętności wertykalne związane z tymi branżami.

Opracowano na podstawie informacji IPACK-IMA