Sukces premierowych Schubert Days
1 Jan 1970 12:54

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po raz pierwszy w historii firma Gerhard Schubert GmbH zaprosiła klientów i przedstawicieli mediów branżowych na swoje wyjątkowe Dni Schuberta (Schubert Days), które odbyły się w dniach 5-6 czerwca w siedzibie firmy w Crailsheim. W związku z entuzjastycznym odbiorem premierowej imprezy producent maszyn opakowaniowych zamierza uczynić z niej wydarzenie o charakterze cyklicznym. W pierwszych Schubert Days, wypełnionych prezentacjami przygotowanymi przez wysokiej klasy prelegentów, uczestniczyło 110 osób z 14 krajów. Miały one dodatkową okazję uczestniczenia w zwiedzaniu nowej hali montażowej, uzupełnionym o wiele interesujących informacji na temat automatyzacji procesów pakowania. W trakcie obchodu, podczas prezentacji typu „światło-dźwięk”, pokazano im również w działaniu systemy pakujące TLM. Goście zyskali wiele okazji do dyskusji na temat najnowocześniejszych rozwiązań, trendów oraz wyzwań, w obliczu których stoi współczesna branża produktów konsumenckich.

Jesteśmy szczególnie zadowoleni z możliwości powitania klientów reprezentujących szeroki przekrój sektorów, takich jak spożywczy, cukierniczy, napojowy i kosmetyczny – podkreśla Marcel Kiessling, dyrektor zarządzający firmy Gerhard Schubert. Dialog prowadzony z klientami i ekspertami jest wszak kluczowym czynnikiem sukcesu Schuberta. Tylko ci, którzy zyskali niezawodne zrozumienie środowiska rynkowego, wyzwań oraz potrzeb swoich klientów, są w stanie tworzyć udane, personalizowane rozwiązania do pakowania – dodaje Kiessling.

Bogaty program prezentacji

Program Dni Schuberta obejmował wykłady wielu znanych prelegentów, którzy dzielili się swoją wiedzą i inspirowali słuchaczy. Jedną z głównych atrakcji była prezentacja Ralfa Schuberta, partnera zarządzającego Gerhard Schubert GmbH, który wyraźnie dowiódł, że od dekad firma nie tylko przewiduje kierunek rozwoju branży, ale również skutecznie wprowadza w życie innowacyjne technologie. Ralf Schubert zabrał gości w podróż w przeszłość, do czasów Schubert Future Forum z 2000 roku, gdy jego ojciec Gerhard Schubert zaprezentował swoją bardzo futurystyczną koncepcję maszyny pakującej. Następnie opowiedzial, co Schubert osiągnął do dzisiaj, jako przykład wymieniając np. kobota tog.519 oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Nowa utopia Schuberta w zakresie automatyzacji pakowania

Ralf Schubert

Zaprezentowany przez Ralfa Schuberta pomysł przyszłych rozwiązań w zakresie automatyzacji praktycznie wywraca do góry nogami poprzednią koncepcję firmy: zintegrowanego systemu bez interfejsów. Być może nadal jest to utopijna wizja, ale dla Schuberta zdecydowanie stanowi ona kolejny logiczny krok w rozwoju. Ralf Schubert wyjaśnia: Dzięki tej koncepcji sprawiamy, że proces pakowania można dostosować bez zwiększania złożoności maszyn. Wręcz przeciwnie, maksymalizujemy prostotę jej użytkowania.

Pozostałe prezentacje głównych prelegentów również oferowały gościom cenny wgląd w bieżące kwestie, z którymi boryka się branża. Autor bestsellerów, neurolog i psychoterapeuta dr Volker Busch ujawnił, w jaki sposób nasz mózg podejmuje decyzje w niepewnych i nieprzewidywalnych czasach. Thomas Reiner, dyrektor zarządzający Berndt & Partner Group, firmy konsultingowej specjalizującej się w projektowaniu opakowań i zrównoważonym rozwoju, zapewnił cenny wgląd w trendy i zmiany w projektowaniu opakowań - wskazując na wpływ, jaki różne przepisy będą zyskiwać na przemysł opakowaniowy. Stefan Krumme, Business Development Manager Transparency w Amazon Germany, również poruszył kluczowy temat w branży - jak handel internetowy wpływa na projektowanie opakowań. Kolejną atrakcją była wspólna prezentacja Gerharda Barta, dyrektora zarządzającego Transaction Network, i Sarah Busch, szefowej działu szkoleń dla klientów w firmie Schubert, zatytułowany: „W jaki sposób cyfryzacja i platformy cyfrowe mogą pomóc sprostać wyzwaniom związanym z dzisiejszym niedoborem umiejętności”. Marcel Kiessling dodaje: Po Dniach Schuberta przeprowadziliśmy ankietę online wśród uczestników i otrzymaliśmy bardzo pozytywne opinie zarówno na temat zestawu prezentacji, jak i kluczowych treści. Wiele osób jest zainteresowanych kontynuacją, która dotyczyłaby tematów takich jak „Cyfryzacja i automatyzacja”, „Rola robotyki”, „Wizje Schuberta” i „Przyszłość maszyn pakujących”, które z przyjemnością zaoferujemy podczas kolejnych Dni Schuberta.

Wrażenia z nowej hali montażowej i kompleksu biurowego

Oprócz prezentacji uczestnicy mieli okazję zwiedzić niedawno ukończoną nową siedzibę firmy Schubert - składającą się z hali montażowej i kompleksu biurowego. Inwestycja ta stanowi znaczący krok w kierunku zrównoważonej przyszłości firmy Schubert pod trzema względami. Firma nie tylko zyskała o 30% więcej miejsca na montaż końcowy oraz najnowocześniejsze środowisko pracy dla ponad 300 pracowników, ale dodatkowo budynki są w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Wszystkie te czynniki przybliżają producenta maszyn pakujących do osiągnięcia ambitnych celów w kontekście Mission Blue Sustainability Initiative. Odwiedzający byli pod wrażeniem najnowocześniejszych pomieszczeń i przyjaznego dla klimatu projektu. Podobał im się również taras na dachu budynku biurowego - z wbudowanym kominkiem i wspaniałym widokiem - który służy jako atrakcyjne miejsce spotkań dla pracowników podczas przerw, po pracy i podczas wydarzeń firmowych.

Marcel Kiessling jest wyjątkowo zadowolony z efektów pierwszych Dni Schuberta: Wysoka liczba uczestników oraz informacje zwrotne, które otrzymaliśmy od naszych klientów odnośnie tego nowego wydarzenia branżowego, mówią same za siebie. W przyszłości z całą pewnością powtórzymy to wydarzenie.

Opracowano na podstawie informacji firmy Gerhard Schubert