Sun Chemical wprowadza dopłaty transportowe
1 Jan 1970 09:52

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sun Chemical poinformował o selektywnym wprowadzeniu – w skali globalnej – dopłat transportowych, związanych z kryzysem w regionie Morza Czerwonego. Firma uzasadnia je niestabilnością geopolityczną w tej części świata, w wyniku której – od listopada ub.r. – transport morski przez Kanał Sueski i Morze Czerwone jest poważnie utrudniony.

Biorąc pod uwagę, że drogę tę przebywa ok. 30% całego handlu kontenerowego odbywającego się drogą morską, wiele transportów odnotowuje opóźnienia, inne z kolei są kierowane na alternatywną trasę wokół Przylądka Nowej Nadziei. Ta druga opcja wiąże się ze znaczącym wydłużeniem dystansu pokonywanego przez kontenerowce, a tym samym – z dodatkowymi kosztami i czasem. Z uwagi na powyższe odnotowywany jest jednocześnie wzrost popytu na transport drogą lotniczą.

Firma dodaje, że transporty z Chin, Indii i innych krajów Dalekiego Wschodu dotykają obecnie liczne problemy, wynikające ze zwiększonych środków bezpieczeństwa, opóźnień w dostawach, rotacji kontenerów, a także zatorów w portach. To – jak wskazuje Sun Chemical – powoduje wydłużenie podróży statków o co najmniej 20 dni w każdą stronę. W kontekście podpisanych umów już musiano się w związku z tym odwołać do zapisów o działaniu sił wyższych (tzw. force majeures). Jednak zdaniem firmy utrzymująca się trudna sytuacja w regionie Morza Czerwonego powoduje też znaczny wzrost kosztów, a w niedalekiej przyszłości może mieć wpływ na dostępność bazy surowcowej.

Sun Chemical – we współpracy z siecią swoich partnerów – stale monitoruje rozwój sytuacji w tym regionie świata. Firma w sposób priorytetowy traktuje zapewnienie klientom ciągłości dostaw wysokiej jakości produktów i usług. W świetle dynamiki omawianego kryzysu podejmuje też niezbędne kroki mające zabezpieczyć dostępność surowców i minimalizację opóźnień w transporcie.

Kierownictwo Sun Chemical podkreśla, że nieustannie dąży do zneutralizowania wzrostu kosztów wszędzie tam, gdzie to możliwe. Jednak, wobec nagłego wzrostu presji cenowej związanej z kosztami frachtowymi firma została zmuszona do wprowadzania dopłat transportowych. Sun Chemical będzie o nich informował klientów bezpośrednio, podkreślając swoje przywiązanie do zasad transparentności współpracy i chęci podołania wyzwaniom, jakie pojawiły się w związku z kryzysem w regionie Morza Czerwonego. Firma podkreśla, że to strategiczne podejście ma zagwarantować ciągłość w dostarczaniu niezawodnych i innowacyjnych rozwiązań jej klientom, również w obliczu obecnych zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.

Opracowano na podstawie informacji Sun Chemical: