Tacki na ryby sieci Lidl bardziej zrównoważone
1 Jan 1970 13:22

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sieć Lidl pakuje cały swój asortyment ryb w tacki wykonane w 80% z przetworzonego PET (rPET) - co, włączając już używane tacki rPET na świeże mięso - ma pozwolić na uniknięcie zużycia 2116 ton pierwotnego plastiku każdego roku. Posunięcie to jest zgodne z ogólnoświatową strategią REset Plastic firmy Lidl, w ramach której planuje ona zwalczać jednorazowe odpady z tworzyw sztucznych poprzez zmniejszenie o 30% ilości plastiku w produktach własnej marki, wykorzystanie co najmniej 25% materiałów pochodzących z recyklingu w tym samym asortymencie oraz całkowite przejście na łatwy do recyklingu plastik od 2025 roku.

Strategia Lidla koncentruje się na pięciu filarach - REduce, REdesign, REcycle, REcollect i REideate. Detalista twierdzi, że w ciągu ostatnich siedmiu lat zmniejszył wykorzystanie plastiku w swojej sprzedaży o 30% i w przyszłości planuje zwiększyć ten poziom. Sieć ma nadzieję, że dzięki stosowaniu opakowań zawierających plastik pochodzący z recyklingu możliwe stanie się ograniczenie ilości odpadów i zapobieżenie przedostawaniu się materiałów nadających się do recyklingu do środowiska naturalnego.

W Lidlu angażujemy się w optymalizację naszych opakowań, stale poszukując zrównoważonych alternatyw, które zachowują jakość i bezpieczeństwo naszych produktów - mówi Michaela Reischl, dyrektorka CSR w Lidlu. Grupa Schwarz, która zarządza Lidlem, wyznaczyła dodatkowo cel, aby do 2030 r. zużywać o 30% mniej plastiku w opakowaniach marek własnych we wszystkich swoich oddziałach. Już dzisiaj przekroczyła swój pierwotny cel, jakim było zmniejszenie zużycia plastiku o 20% we wszystkich krajach do 2025 roku.

Opracowano na podstawie informacji firmy Lidl