Targi Kielce – TOP Marka 2024!
1 Jan 1970 13:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wśród 500 najsilniejszych polskich marek znalazły się Targi Kielce, uplasowane w towarzystwie takich gigantów jak H&M, Philips, Visa czy MasterCard. To wynik corocznego badania medialności marek w Polsce, przygotowywanego przez magazyn „Press” we współpracy z PSMM Monitoring & More.

Ranking „Top Marka” prezentuje wyniki analizy medialności marek, uwzględniając ich obecność w prasie, radiu, telewizji, internecie i mediach społecznościowych. Od 2007 roku zestawienie ocenia siłę i wizerunek brandów w Polsce, a miejsce w rankingu zależy od pozytywnego odbioru i liczby osób, do których dociera marka.

Marka Targów Kielce z imponującym awansem

W tym roku zestawienie TOP 500 Marek otwierają Onet, WP i PKO Bank Polski. Targi Kielce są na 180 pozycji, przed takimi brandami jak Synthos, Pepsi, 4F, KGHM czy kielecki Echo Investment, popularne Męskie Granie. Z kolei w rankingu branży targowej kielecki ośrodek wystawienniczy zajmuje drugą pozycję, ustępując Międzynarodowym Targom Poznańskim, a wyprzedzając Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, Amber Expo i Expo Kraków.

W porównaniu do ubiegłego roku Targi Kielce odnotowały wyraźny awans – z 295. miejsca w rankingu TOP 500 Marek na 180., oraz z trzeciego na drugie w kategorii branżowej.

Mocna pozycja Targów Kielce na rynku polskim

Skok o 115 pozycji to wielki sukces dla wizerunku i rozpoznawalności Targów Kielce. Świadczy o tym, że pojawiło się więcej publikacji o naszej firmie, a ich wydźwięk był zdecydowanie pozytywny. Informacje o Targach Kielce są publikowane w korzystnym świetle, co umacnia nasz wizerunek i znaczenie na rynku. Nasze starania w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, inwestycje w nowoczesne rozwiązania oraz zaangażowanie w organizację wydarzeń na najwyższym poziomie przynoszą wymierne efekty. Wysokie miejsce w rankingu TOP 500 Marek potwierdza znaczenie Targów Kielce na rynku polskim – mówi dr Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce.

Tegoroczne noty to efekt przemyślanej i konsekwentnej strategii komunikacyjnej, którą Targi Kielce realizują. Awans zarówno w kategorii branżowej, jak i w ogólnym rankingu 500 marek w Polsce to sygnał, że te działania znajdują uznanie nie tylko wśród klientów i partnerów, ale również w opinii publicznej. Jest to efekt współpracy z mediami oraz dbałości o pozytywny i profesjonalny przekaz w każdej formie komunikacji. Szczególnie cieszy nas wzrost indeksu sentymentu, co świadczy o coraz lepszym odbiorze marki w przestrzeni medialnej – mówi Agnieszka Wicha – Dauksza, dyrektor Wydziału Public Relations w Targach Kielce.

Jak podkreśla prezes Mochoń, mocna pozycja brandu wzmacnia relacje z kooperantami – wystawcami czy instytucjami, dla których przekłada się na zaufanie. Siła Targów Kielce leży między innymi w transparentnej komunikacji, otwartości na potrzeby rynku i kreowaniu pozytywnych doświadczeń. Tego kierunku będziemy się trzymać – podkreśla dr Andrzej Mochoń.

Targi Kielce przyciągają zainteresowanie

Jak czytamy w raporcie TOP Marka, branża targowa stale poszukuje nowych rozwiązań i formatów, które, poza wydarzeniami targowymi, przyciągają widzów i zainteresowanie mediów. Targi Kielce wyróżniają się organizowaniem imprez kulturalnych, jak m.in. Memorial to Miles Targi Kielce Jazz Festival. Przez cztery dni festiwalu koncerty dają gwiazdy polskiego jazzu oraz cenieni w świecie muzycy. Największe zainteresowanie mediów przyciągnęły targi branży obronnej Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego oraz zapowiedziana w maju 2024 budowa nowej hali wystawienniczej.

TOP Marka

Ranking TOP Marka to prestiżowe zestawienie najbardziej medialnych i rozpoznawalnych marek w Polsce, opracowywane corocznie przez magazyn "Press" we współpracy z firmą PSMM Monitoring & More. Jest to jedno z najobszerniejszych badań medialności marek na polskim rynku, które analizuje ich obecność i odbiór w różnych kanałach komunikacji. Marki oceniane są za pomocą trzech głównych wskaźników. Impact jest oceną, ile osób miało kontakt z informacjami o marce, na podstawie popularności i zasięgu mediów, w których się pojawiły. Indeks sentymentu to wskaźnik pokazujący, jaki był wydźwięk przekazów o marce (pozytywny, neutralny, negatywny). Im więcej pozytywnych i neutralnych publikacji w porównaniu do negatywnych, tym lepszy wynik. Siła marki to wynik końcowy, który decyduje o pozycji w rankingu. Łączy dane o liczbie odbiorców (zasięgu) i jakości publikacji, czyli czy przekazy były pozytywne i profesjonalne. Podsumowując: im więcej pozytywnych informacji o marce, które dotarły do dużej liczby osób, tym wyższa pozycja w rankingu. Ostatnio opublikowany ranking obejmuje publikacje, które ukazały się od lipca 2023 do czerwca 2024.

Targi Kielce

Jeden z dwóch liderów branży targowej w Europie Środkowo – Wschodniej, rocznie organizuje 55 wydarzeń wystawienniczych. Wśród najważniejszych są Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego – trzecie po Londynie i Paryżu targi branży obronnej w Europie, Międzynarodowe Targi Techniki Rolniczej Agrotech – największa wystawa w halach w Europie Środkowej, Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy PLASTPOL – najbardziej międzynarodowa wystawa Targów Kielce i największa tej branży w Europie Środkowej, Międzynarodowe Targi Energetyki i Elektrotechniki oraz Odnawialnych Źródeł Energii ENEX – największe wydarzenie branży OZE w kraju, Kongres i Targi Dekarzy, Blacharzy, Cieśli DACH FORUM – największe w kraju wydarzenie branży pokryć dachowych. W sumie w wydarzeniach targowych od stycznia do grudnia 2024 roku udział wzięło około 265 tysięcy zwiedzających, to o 34 tysiące więcej niż w 2023 roku.

Opracowano na podstawie informacji Targów Kielce