Tetra Pak uruchamia usługę Connected Packaging Platform
1 Jan 1970 14:15

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern Tetra Pak ogłosił uruchomienie nowej usługi Connected Packaging Platform, która – jak twierdzi – przemieni opakowania kartonowe na mleko i soki w interaktywne kanały informacyjne, pełnowymiarowe nośniki danych oraz narzędzia cyfrowe.

Zainspirowana trendami rodzącymi się w epoce Przemysłu 4.0, u podstaw których tkwi tworzenie kodów, druk cyfrowy oraz zarządzanie danymi, platforma łącząca opakowania zapewni nowe korzyści dla producentów żywności, sprzedawców oraz konsumentów.

W przypadku tych pierwszych nowa platforma opakowaniowa oferuje możliwość pełnej kontroli nad produktem i umożliwia usprawnienie wszystkich etapów jego wytwarzania: od produkcji, przez kontrolę jakości, aż po pełną przejrzystość łańcucha dostaw. Platforma umożliwi identyfikację i śledzenie historii lub położenia dowolnego produktu, pozwalając na stałą kontrolę jego obecności na rynku oraz rozwiązywanie potencjalnych problemów.

Sprzedawcom ma zapewnić doskonalszą kontrolę łańcucha dostaw oraz możliwość jego obserwacji w czasie rzeczywistym, a tym samym umożliwić dystrybutorom śledzenie ruchu stanów magazynowych, otrzymywanie alertów w przypadku wystąpienia problemów, a także monitorowanie wydajności dostaw.

Dla konsumentów oznaczać będzie dostęp do szerokiej gamy informacji, np. miejsca wytworzenia konkretnego produktu lub składników, z których go wykonano, a także tego, czy dane opakowanie nadaje się do recyklingu.

Ivan Nesterenko, wiceprezes w Tetra Pak, tłumaczy: „Otwieramy przed naszymi klientami nowe i większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości uzyskania dodatkowej wartości z opakowań. Nie chodzi już tylko o bezpieczeństwo produktu i funkcjonalność, ale także o łączność. Przyszłość opakowań jest bez wątpienia cyfrowa: to wydarzenie to krok ku prawdziwie inteligentnym opakowaniom i cieszy nas możliwość współdziałania z naszymi klientami w tej podróży”.

Tetra Pak udanie zakończyła fazę testów nowego „połączonego” opakowania i jego zachowania w sieci sprzedaży, współpracując z producentami napojów, soków i mleka z Hiszpanii, Rosji, Chin, Dominikany i Indii. Jak informuje, w Hiszpanii klient zwiększył swoją sprzedaż o 16% dzięki kampanii „scan and win” (skanuj i wygrywaj).

Na podstawie informacji Tetra Pak opracował TK