Producent opakowań Thimm opracował zoptymalizowane, uniwersalne opakowanie wysyłkowe dla apteki internetowej DocMorris. Nowe opakowanie pozwala nie tylko zaoszczędzić zasoby materiałowe, ale także zminimalizować koszty transportu i emisję CO2. Ponadto cyfrowy nadruk wewnętrzny stwarza nowe możliwości marketingowe.
Jako jedna z czołowych aptek wysyłkowych z oddziałami logistycznymi w Heerlen (Holandia) i Ludwigshafen (Niemcy), DocMorris korzystał dotychczas z usług różnych dostawców opakowań, aby dostarczać swoim klientom leki na receptę i bez recepty oraz produkty medyczne. Dzięki nawiązaniu współpracy z Thimm jako nowym centralnym dostawcą, który jest w stanie zaopatrywać wszystkie oddziały dystrybucyjne, a dodatkowo przyczynił się do optymalizacji i standaryzacji istniejących opakowań. Firma Thimm zmniejszyła wysokość składanego kartonu z tektury falistej jakości B, aby ograniczyć zużycie materiału i zoptymalizować wykorzystanie przestrzeni. W rezultacie udało się znacznie zmniejszyć liczbę potrzebnych palet transportowych w późniejszym procesie wysyłki, co pozwoliło firmie DocMorris zaoszczędzić 40 przejazdów ciężarówek rocznie. Dzięki prostemu dostosowaniu opakowania udało nam się wygenerować natychmiastowe korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju i optymalizacji kosztów dla naszego klienta DocMorris – wyjaśnia Valerie Hornig, rzecznik prasowy Thimm.
Na zewnętrznej stronie nowego standardowego kartonu wysyłkowego dla DocMorris znajdują się ważne informacje dotyczące wysyłki i przeznaczone dla klienta końcowego, nadrukowane jednokolorowo metodą bezpośredniego druku fleksograficznego. We współpracy z Thimm opracowano jednak kolejną wersję kartonu składanego z całkowicie zadrukowaną powierzchnią wewnętrzną wieczka. DocMorris może teraz udostępnić tę powierzchnię swoim partnerom i dostawcom jako miejsce na reklamę, zastępując w ten sposób dodatkowe ulotki. Przyciągający uwagę nadruk ma zwiększać atrakcyjność wizualną kartonu, zwłaszcza podczas rozpakowywania. Dzięki technologii druku cyfrowego można stosować różne nadruki, zmieniać je lub uzupełniać o kolejne kody. Przykład DocMorris wyraźnie pokazuje, jak różnorodne możliwości i zalety kryją w sobie opakowania z nadrukiem cyfrowym. W Thimm nieustannie pracujemy nad ich realizacją dla naszych klientów. W ten sposób proste opakowanie wysyłkowe z pozycji kosztowej staje się pozycją przychodową – podsumowuje Valerie Hornig.
Opracowano na podstawie informacji firmy Thimm