„Uczciwa czekolada” w ekologicznym ekspozytorze Thimm
1 Jan 1970 13:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Z okazji wznowienia sprzedaży tabliczek czekolady z certyfikatem fair trade i wprowadzenia na rynek nowych batoników marki „Jokolade”, firma Thimm zaprojektowała indywidualny ekspozytor. Dodatkowa ekspozycja w punkcie sprzedaży koncentruje się na zrównoważonym rozwoju. Ten display spełnia to zadanie nie tylko pod względem wizualnym: wykonanie z nadającej się w 100% do recyklingu tektury falistej pozwala na jego bezproblemowe przekazanie do wtórnego obiegu surowców.

Odkąd w 2021 roku prezenter Joko Winterscheidt wprowadził na rynek własną czekoladę „Jokolade” z certyfikatem uczciwej konkurencji fair trade, przy jej produkcji skupiono się na odpowiedzialności, zrównoważonym rozwoju i przejrzystości. Młoda firma postawiła sobie za cel podnoszenie społecznej świadomości na temat nadużyć w przemyśle kakaowym i poprawę warunków produkcji.

Dwa lata po wprowadzeniu na rynek pierwszych odmian „Jokolade” receptury jej istniejących rodzajów zostały ulepszone, a asortyment rozszerzony: Wraz z początkiem lata Jokolade wprowadza na rynek limitowaną letnią serię, a także batony czekoladowe. Aby wzmocnić widoczność marki w punkcie sprzedaży poprzez dodatkowe miejsce ekspozycji, Jokolade stawia na indywidualnie zaprojektowany ekspozytor firmy Thimm.

Zrównoważony rozwój odegrał również kluczową rolę podczas opracowywania niewielkiego ekspozytora 1/4. Ekspozytor ten, o wysokości 155 cm, wykonany jest ze stabilnej tektury falistej o fali EE, z papieru typu testliner, który w 100% powstaje z włókien pochodzących z recyklingu, czyli makulatury. Naturalny brąz zewnętrznego daszka jest także częścią koncepcji projektowej ekspozytora: zarówno cokół, jak i podwinięta, fazowana taca z łącznie sześcioma facingami zostały w związku z tym tylko minimalnie zadrukowane nazwą marki Jokolade w kolorze czarnym. Ekspozytor przyciąga również uwagę powierzchniami komunikacyjnymi na górnej obudowie zwanej topperem i na kolorowych panelach osłonowych. Elementy te zostały zadrukowane techniką druku cyfrowego, przy użyciu przyjaznych dla środowiska farb na bazie wody.

Topper został wykonany w taki sposób, aby można go było łatwo włożyć do tacy za pomocą dwóch wypustek z tektury falistej na dole. Jest to korzystne dla trwałości ekspozytora, ponieważ w ramach nowej promocji w punkcie sprzedaży topper można w kilku prostych krokach wymienić. To samo dotyczy osłon w tacce ekspozytora: można je dowolnie rozmieścić w ekspozytorze. Dotyczy to również tacek na produkty, na których są prezentowane batony i tabliczki czekolady. Dzięki umiejscowieniu paneli osłonowych można zwrócić uwagę klientów w punkcie sprzedaży na produkty.

Tylna ścianka tacy na produkty, z której konsumenci wyjmują tabliczki i batony czekoladowe, jest lekko nachylona ku tyłowi. Dzięki temu podczas wyjmowania produkty nie przechylają się do przodu, lecz do tyłu. Konsument ma w ten sposób bezpośredni widok na przednią część produktu: zarówno na półkach, jak i w ekspozytorach.

Dlatego też projektanci Thimm, myśląc o umieszczeniu tacek z produktami na ekspozytorze, opracowali coś specjalnego: aby wyrównać kąt, tak aby tacki na produkty można było umieścić prosto w facingach, cała taca ekspozycyjna została skonstruowana pod tym samym kątem. Zapewnia to łatwy dostęp do produktów i możliwość zajrzenia do wnętrza ekspozytora. Ukośna taca ekspozycyjna jest przymocowana do cokołu, co zapewnia stabilność.

Aspekt zrównoważonego rozwoju dotyczy utylizacji ekspozytora: ponieważ w całej konstrukcji indywidualnego ekspozytora stosuje się wyłącznie papier z recyklingu, bez jakichkolwiek dodatkowych części z tworzywa sztucznego, ekspozytor można ponownie całkowicie przekazać do obiegu surowców wtórnych.

„Jokolade” jest marką specjalnie w tym celu założonej firmy Schoko Winterscheidt GmbH, a zarazem projektem bliskim sercu dawcy jej nazwy i dyrektora zarządzającego w jednej osobie – Joko Winterscheidta. Misją Jokolade jest stopniowe uczynienie produkcji czekolady coraz bardziej bardziej sprawiedliwym biznesem. Przedsięwzięcie to jest skomplikowane i wymaga wytrwałości, ponieważ do jego realizacji niezbędna jest zmiana utartego systemu. Aby osiągnąć cel, jakim jest uzyskanie czekolady w procesie produkcji w 100% wolnym od niewolniczej pracy, Jokolade współpracuje z Barry Callebaut, Fairtrade, a także jest partnerem Tony's Open Chain – jednego z najbardziej transparentnych sposobów działania w branży kakao. Wszystkie wyprodukowane z najsmaczniejszych składników rodzaje „Jokolade” są opatrzone czarną pieczęcią „fair trade” i dostępne na stronie www.Jokolade.de.

Opracowano na podstawie informacji firmy Thimm