Firma Dawtona, jeden z czołowych przetwórców owoców i warzyw w Polsce, obecny na rodzimym rynku od ponad 30 lat, nawiązał współpracę z przedsiębiorstwem Crown Food Europe, oddziale Crown Holdings. Efektem jest pojawienie się na półkach sklepowych – po raz pierwszy w naszym kraju - słoików zamykanych innowacyjnymi nakrętkami Orbit. Produkt w nie zapakowany, Ogórki Luksusowe, został wyprodukowany we współpracy z siecią hipermarketów Auchan.
Utrzymane w żółto-czerwonej kolorystyce opakowanie zapewnia dobrą widoczność produktu na półce sklepowej. Nowy słoik szybko zyskał akceptację klientów dzięki swemu prostemu i intuicyjnemu otwarciu, zapewniając firmie Dawtona namacalną przewagę konkurencyjną.
Słoiki z ogórkami są od dekad dużym problemem dla konsumentów, ponieważ wielkość zapakowanego produktu wymaga stosowania pojemników z dużymi otworami. Większa średnica zwiększa moment obrotowy wymagany do odkręcenia nakrętki, co jest problemem dla dzieci, ludzi starszych oraz konsumentów z ograniczoną sprawnością. Nakrętka Orbit firmy Crown upraszcza proces otwieranie dzięki swej dwuczęściowej konstrukcji: klasycznego wieczka z uszczelką oraz ruchomego pierścienia ułatwiającego otwieranie i zamykanie, a także stanowiącego dodatkową ochronę. Jej budowa umożliwia szybkie otwarcie słoika zaledwie dwoma ruchami ręki i to bez użycia siły – wystarczy przekręcić pierścień i podnieść nakrętkę. Wyjątkowa budowa wieczka zapewnia również lepszą odporność na uszkodzenia mechaniczne takie jak uderzenia: pierścień przyjmuje tu funkcję swoistego zderzaka.
Nakrętka Orbit może być nakręcana na standardowych maszynach zamykających i wymaga minimalnych inwestycji w nowe części. Co więcej szklane wykończenie słoika jest identyczne z tym, które wykorzystuje się przy standardowych nakrętkach typu Twist. Od pojawienia się na rynku w 2011 r. nakrętka orbit została zaadaptowana przez różne marki w ponad 10 krajach Europy do zamykania najrozmaitszych produktów spożywczych: od dżemów po warzywa konserwowe.
Na podstawie informacji Crown opracował TK