Udany polski debiut innowacyjnej nakrętki Crown Orbit
1 Jan 1970 13:28

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Dawtona, jeden z czołowych przetwórców owoców i warzyw w Polsce, obecny na rodzimym rynku od ponad 30 lat, nawiązał współpracę z przedsiębiorstwem Crown Food Europe, oddziale Crown Holdings. Efektem jest pojawienie się na półkach sklepowych – po raz pierwszy w naszym kraju - słoików zamykanych innowacyjnymi nakrętkami Orbit. Produkt w nie zapakowany, Ogórki Luksusowe, został wyprodukowany we współpracy z siecią hipermarketów Auchan.

Utrzymane w żółto-czerwonej kolorystyce opakowanie zapewnia dobrą widoczność produktu na półce sklepowej. Nowy słoik szybko zyskał akceptację klientów dzięki swemu prostemu i intuicyjnemu otwarciu, zapewniając firmie Dawtona namacalną przewagę konkurencyjną.

Słoiki z ogórkami są od dekad dużym problemem dla konsumentów, ponieważ wielkość zapakowanego produktu wymaga stosowania pojemników z dużymi otworami. Większa średnica zwiększa moment obrotowy wymagany do odkręcenia nakrętki, co jest problemem dla dzieci, ludzi starszych oraz konsumentów z ograniczoną sprawnością. Nakrętka Orbit firmy Crown upraszcza proces otwieranie dzięki swej dwuczęściowej konstrukcji: klasycznego wieczka z uszczelką oraz ruchomego pierścienia ułatwiającego otwieranie i zamykanie, a także stanowiącego dodatkową ochronę. Jej budowa umożliwia szybkie otwarcie słoika zaledwie dwoma ruchami ręki i to bez użycia siły – wystarczy przekręcić pierścień i podnieść nakrętkę. Wyjątkowa budowa wieczka zapewnia również lepszą odporność na uszkodzenia mechaniczne takie jak uderzenia: pierścień przyjmuje tu funkcję swoistego zderzaka.

Nakrętka Orbit może być nakręcana na standardowych maszynach zamykających i wymaga minimalnych inwestycji w nowe części. Co więcej szklane wykończenie słoika jest identyczne z tym, które wykorzystuje się przy standardowych nakrętkach typu Twist. Od pojawienia się na rynku w 2011 r. nakrętka orbit została zaadaptowana przez różne marki w ponad 10 krajach Europy do zamykania najrozmaitszych produktów spożywczych: od dżemów po warzywa konserwowe.

Na podstawie informacji Crown opracował TK