Unilever prezentuje pierwszą w świecie papierową butelkę na detergenty
1 Jan 1970 11:17

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Unilever zamierza wprowadzić na rynek jej zdaniem pierwszą w historii butelkę na detergenty do prania wykonaną z papieru.

Prototyp został opracowany dla wiodącej marki OMO (znanej również jako Persil, Skip & Breeze) i ma zadebiutować w Brazylii na początku 2022 roku, a wkrótce potem zostać wprowadzony do obrotu w Europie i w innych krajach. Unilever zamierza wykorzystać tę samą technologię do stworzenia papierowych butelek na produkty do pielęgnacji włosów.
Technologia została opracowana we współpracy z konsorcjum Pulpex, w skład którego wchodzą Unilever, Diageo, Pilot Lite i inne firmy branżowe. Unilever jest w stanie wykorzystać ją do pakowania produktów płynnych w pierwsze w swoim rodzaju papierowe butelki, które – jak twierdzi - są wykonane z masy celulozowej pozyskiwanej w sposób zrównoważony i przeznaczone do recyklingu w strumieniu odpadów papierowych.

Butelki są pokryte od wewnątrz opatentowaną powłoką odpychającą wodę, co umożliwia przechowywanie produktów płynnych w papierowym pakowaniu, takich jak detergenty do prania, szampony i odżywki zawierające środki powierzchniowo czynne, substancje zapachowe i inne składniki aktywne.

Richard Slater, główny dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Unilever, powiedział: Aby rozwiązać problem odpadów plastikowych musimy całkowicie przemyśleć sposób, w jaki projektujemy i pakujemy produkty. Wymaga to drastycznych zmian, które można osiągnąć jedynie poprzez współpracę całej branży. Technologia papierowych butelek firmy Pulpex to ekscytujący krok we właściwym kierunku i cieszymy się, że możemy wspólnie pracować nad wypróbowaniem tej innowacji w naszych produktach.
Wprowadzanie innowacji z wykorzystaniem alternatywnych materiałów jest kluczową częścią naszej strategii zrównoważonych opakowań i będzie odgrywać ważną rolę w naszym zobowiązaniu do zmniejszenia o połowę zużycia pierwotnych materiałów plastikowych do 2025 roku.
Opracowano na podstawie informacji firmy Unilever