UPM nowym sponsorem Pentawards
1 Jan 1970 08:01

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Organizatorzy Pentawards, prestiżowego międzynarodowego konkursu dla projektantów opakowań, ogłosili, że do grona sponsorów – do których należą m.in. Esko, Sleever oraz IC3D - dołączyła firma UPM Raflatac. Kilka dni wcześniej branżę obiegła sensacyjna wiadomość, że tegoroczna, wrześniowa gala wręczenia nagród Pentawards odbędzie się w słynnym Muzeum Guggenheima.

Adam Ryan, kierownik projektu The Pentawards, komentuje: „Ta informacja nie tylko zapoczątkowuje współpracę między dwiema ambitnymi firmami, ale jest również dowodem na znaczenie i reputację Pentawards (...)”.

Elementem umowy sponsorskiej jest prezentacja przez UPM Raflatac jednej z nagród – dla projektu opakowania na napoje – w trakcie ceremonii Pentawards, która odbędzie się 6 września br. w Nowym Jorku. UPM Raflatac poprowadzi również dyskusję panelową w trakcie Konferencji Pentawards w Madrycie i będzie wspierać światowe tournée Pentawards, podczas którego prezentowane będą zwycięskie projekty.

Lee Walker-Quinn, dyrektor odpowiedzialny za globalny rozwój biznesu etykiet na wina i alkohole w UPM Raflatac, dodaje: „Jesteśmy niezwykle szczęśliwi z możliwości współpracy z Pentawards. Demonstruje ona zaangażowanie UPM Raflatac w rozwój rozwiązań etykietowych, które zapewniają wartość dodaną całej branży opakowań. Dzielimy z Pentawards wspólny cel, którym jest wspieranie wzornictwa. Nasze innowacyjne i ekologiczne materiały etykietowe pomagają we wcielaniu tej idei w życie, a poprzez współpracę z Pentawards jesteśmy w stanie wspierać i doradzać projektantom i właścicielom marek.”

W konkursie Pentawards startują twórcy opakowań z całego świata; ich prace są oceniane przez międzynarodowe jury złożone z 12 cenionych projektantów, dyrektorów ds. wzornictwa oraz szefów marketingu. Nowością tegorocznej edycji będzie nowa kategoria „Zrównoważony Projekt” (Sustainable Design), w której rywalizować będą opakowania wyróżniające się pod względem przyjazności dla środowiska. Kategoria ma charakter otwarty (bez podziału na typy opakowań lub ich przeznaczenie), a ocenianymi kryteriami będą struktura opakowania, rodzaj wykorzystanych materiałów oraz metody produkcji.

Na podstawie informacji Pentawards opracował TK