UPM Raflatac działa dla przyszłości bez surowców kopalnych
1 Jan 1970 10:44

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma UPM Raflatac nie ustaje w wysiłkach, aby poprowadzić branżę etykiet ku przyszłości bez emisji dwutlenku węgla. Przedsiębiorstwo wyznacza sobie bardziej ambitne cele w kwestii ochrony klimatu i zamierza przyspieszyć działania, które pozwoliłyby jej – jako pierwszej firmie etykietowej na świecie – całkowicie zrezygnować z użycia surowców kopalnych przy produkcji materiałów etykietowych. W praktyce oznacza to zwiększenie skali wykorzystania certyfikowanych włókien oraz większą kontrolę nad materiałami pochodzenia biologicznego, wspieranie redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz opracowywanie innowacyjnych produktów i usług, które pomagają właścicielom marek działać na rzecz klimatu i wykraczać poza ich ekologiczne cele.

UPM należy do forpoczty firm z sektora drzewnego, które realizują program ONZ zmierzający do ograniczenia wzrostu średniej globalnej temperatury do 1,5 stopnia Celsjusza i podejmują konkretne działania dla powstrzymania zmian klimatycznych. Firma przystąpiła również do Deklaracji Klimatycznej (Climate Pledge), zobowiązując się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2040 r. - dziesięć lat przed datą wyznaczoną przez Porozumienie Paryskie. UPM Raflatac – jako część spółki UPM - dąży do ograniczenia lub zastąpienia pierwotnych kopalnych źródeł węgla poprzez redukcję, recykling, odnawianie i ponowne wykorzystanie, czemu służą: odpowiedzialne pozyskiwanie surowców, zrównoważone działania i logistyka oraz innowacyjne produkty i usługi.

Nasza ambicja obejmuje również projektowanie lepszych rozwiązań dla branży opakowaniowej dzięki inteligentnemu wykorzystaniu materiałów oraz wzmocnieniu recyklowalności i ponownego wykorzystania surowców. Klimat od lat ma dla nas strategiczne znaczenie, dlatego nie zaczynamy od zera. Forest Film, RAFNXT+, Linerless, RafCycle oraz Label Life to przykłady produktów i usług, które trafiły na rynek, by wspomóc naszych klientów w zmniejszaniu śladu zostawianego przez ich opakowania. W przygotowaniu mamy już nowe ekscytujące rozwiązania – mówi Robert Taylor, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w UPM Raflatac.

Firma poczyniła duże kroki, aby uczynić bardziej ekologicznymi swoje procesy produkcyjne. Sześć z jej dziesięciu fabryk jest w pełni zasilanych energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, a od 2015 roku przedsiębiorstwo zmniejszyło emisję gazów cieplarnianych w swoich zakładach o 47%. W dużej części produktów UPM Raflatac stosowane są certyfikowane materiały pochodzące z lasów zarządzanych jak zielone płuca – i liczba ta w przyszłości będzie rosła.
Czas ostrożnego wdrażania usprawnień już minął i przemysł musi podjąć odważne kroki, by zapewnić efektywność inicjatyw klimatycznych. Współpraca odgrywa w tym kluczową rolę. Zamierzamy aktywnie działać przy wdrażaniu zmian i współpracować z partnerami z łańcucha wartości przy osiągnięciu możliwie najkorzystniejszego wpływu na klimat i ludzi – dodaje Taylor.

Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac