UPM Raflatac ustanawia nowy standard w branży etykietowania
22 Apr 2025 10:23

Sorry, this entry is only available in Polski.

Firma UPM Raflatac ustanowiła nowy standard w branży etykietowania, umieszczając dane dotyczące śladu ekologicznego bezpośrednio w ofertach dla klientów. Deklaracje środowiskowe, znane jako prototypy paszportu produktu (Product Passport Prototypes, PPP), dostarczają producentom etykiet przejrzyste dane środowiskowe, pomagając im w dokonywaniu świadomych wyborów materiałów i ograniczaniu emisji z Zakresu 3 u źródła.

Nowa funkcja jest przełomem w sposobie, w jaki oceniamy ekologiczny charakter materiałów

Deklaracje środowiskowe PPP są automatycznie dołączane do dokumentów ofertowych UPM Raflatac, zapewniając klientom pełną ocenę wpływu materiałów etykietowych na środowisko. Każdy PPP oferuje szereg wskaźników środowiskowych w całym cyklu życia etykiety, umożliwiając przetwórcom ocenę i minimalizację ich wpływu na środowisko, nawet na wczesnym etapie zakupu. Biorąc pod uwagę, że surowce odpowiadają za 70-90% całkowitego wpływu przetwórców na środowisko, dostęp do danych dotyczących śladu środowiskowego w czasie rzeczywistym ma kluczowe znaczenie dla podejmowania bardziej zrównoważonych decyzji. PPP zapewniają również przetwórcom przewagę konkurencyjną, pomagając im szybko reagować na zapytania klientów dotyczące zrównoważonego rozwoju.

Nowa funkcja jest przełomem w sposobie, w jaki oceniamy ekologiczny charakter materiałów i dokonujemy lepszych, bardziej świadomych wyborów w zakresie właściwej selekcji środowiskowej dla naszych klientów i naszej wizji braku odpadów - mówi Jason Fuller, kierownik ds. zamówień w COVERIS, wiodącej europejskiej firmie zajmującej się opakowaniami.

W miarę zaostrzania korporacyjnych przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju, dostęp do kompleksowych danych środowiskowych jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Unijne rozporządzenie w sprawie ekoprojektu zrównoważonych produktów (ESPR) będzie wkrótce wymagać, aby niektóre produkty sprzedawane w UE zawierały cyfrowy paszport produktu (DPP). To sprawia, że wprowadzenie go przez UPM Raflatac jest jeszcze bardziej na czasie. Paszporty PPP są generowane przez usługę LCA Label Life firmy UPM Raflatac, która została zewnętrznie zatwierdzona przez firmę DEKRA.

PPP obejmują już ponad 90% globalnych produktów etykietowych UPM Raflatac pod względem wolumenów sprzedaży. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować tę ekskluzywną usługę naszym klientom jako pierwszy gracz w branży etykiet - mówi Flora D'Souza, Manager, Label Life, UPM Raflatac.

Opracowano na podstawie informacji firmy UPM Raflatac

 

Info o cookies. Na zarządzanych przez nas stronach wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka) czytaj więcej o cookies akceptujesz?