W piątek 20 maja w Wielkiej Brytanii zacznie obowiązywać przepis nakładający na producentów papierosów obowiązek umieszczania ich w całkowicie neutralnych opakowaniach. Dzień wcześniej brytyjski Wysoki Trybunał (High Court) odrzucił odwołanie od tej decyzji czterech międzynarodowych koncernów tytoniowych.
Philip Morris International, British American Tobacco, Imperial Tobacco oraz Japan Tobacco International poddały w wątpliwość legalność nowego przepisu, jednak sędzia Wysokiego Trybunału Justice Green odrzucił ich wniosek. Oznacza to, że 65% powierzchni na froncie i z tyłu opakowania będzie przeznaczone na graficzne ostrzeżenia przed skutkami palenia, z dodatkowym tekstem ostrzegawczym na szczycie opakowania. Z opakowań znikną wszelkie elementy marketingowe, takie jak kolor, logo, charakterystyczna czcionka, zastąpione przez oliwkowozieloną barwę. Celem regulacji jest pozbawienie papierosów – i palenia – aury atrakcyjności, którą postrzegają w nich zwłaszcza młodzi ludzie. Firmy tytoniowe mają rok na wyprzedanie swoich wyrobów w dotychczasowych opakowaniach.
Na podstawie informacji prasowych opracował TK