Wino z Aldi w papierowych butelkach
1 Jan 1970 12:16

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sieć supermarketów Aldi połączyła siły z firmą Frugalpac przy wprowadzaniu na rynek dwóch marek własnych wina w papierowych butelkach – po raz pierwszy na Wyspach Brytyjskich. Wina Cambalala South African Shiraz oraz Sauvignon Blanc będą dostępne w nowych opakowaniach od 18 marca, na który przypada Światowy Dzień Recyklingu.

Papierowe butelki Frugalpac są wykonane w 94% z tektury pochodzącej z recyklingu, zaś wewnętrzna torebka, do której nalewany jest trunek, została dopuszczona do kontaktu z żywnością. Warstwa zewnętrzna została zaprojektowana w taki sposób, by dało się ją łatwo oddzielić od wewnętrznej torebki, dzięki czemu obie części można poddać recyklingowi oddzielnie, w odpowiednich strumieniach odpadów.

Julie Ashfield, dyrektor zarządzająca ds. zakupów w Aldi UK, skomentowała: Kupujący w sklepach pragną, by ich codzienne życie było bardziej ekologiczne, i poszukują drobnych sposobów, aby dokonać istotnej zmiany dla naszej planety. Nasze zespoły zakupowe nieustannie zastanawiają się, w jaki sposób możemy rozwijać nasze produkty, by zaoferować większą wartość i bardziej ekologiczne wybory. Jesteśmy dumni, że jako pierwszy supermarket wprowadziliśmy na rynek papierową butelkę własnej marki, przyczyniając się do zrównoważonych zmian.
Zdaniem Aldi redukcja śladu węglowego zapewniana przez nową butelkę „jest równa emisji auta spalinowego podczas 5,8-krotnego okrążenia Ziemi”.

Producent zadbał o łatwe rozdzielenie warstw butelki z myślą o recyklingu.

Dyrektor generalny Frugalpac Malcolm Waugh podkreśla, że jego zespół jest podekscytowany nowym partnerstwem: Naszą niezmienną ambicją jest umożliwienie większej liczbie osób korzystania z naszych papierowych butelek Frugal Bottles dla zapewnienia im bardziej ekologicznego wyboru. Wypuszczenie ich na rynek w dużym brytyjskim supermarkecie oznacza, że więcej kupujących może teraz pić odpowiedzialnie i w sposób zrównoważony, a my cieszymy się, że możemy być częścią tej podróży.

Aldi poinformowało również, że zmniejszy rozmiary etykiet posiadających certyfikat FSC i wykonanych w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu, które nakleja na butelkach wina Grapevine. Decyzja ma zostać zrealizowana w 2026 r.

Zobowiązania Aldi w zakresie zrównoważonego rozwoju obejmują redukcję opakowań z tworzyw sztucznych o 50% do 2025 r. (w stosunku do wartości bazowej z 2019 r.), z nadrzędnym celem zmniejszenia wszystkich opakowań o 50% do 2025 r. (w stosunku do wartości bazowej z 2015 r.).

Opracowano na podstawie informacji serwisu Printweek