Wyjątkowe opakowanie dezodorantu dla niepełnosprawnych
1 Jan 1970 09:00

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Degree dąży do tego, aby miliony ludzi nabrały pewności siebie i podejmowały większą aktywność fizyczną. Teraz marka podjęła współpracę z niepełnosprawnymi konsumentami i grupą ekspertów, aby opracować koncepcyjny dezodorant w opakowaniu, które ułatwia aplikację kosmetyku.

Osoby niepełnosprawne stanowią największą mniejszość świata. W samych tylko Stanach Zjednoczonych co czwarta osoba nie posiada pełnej sprawności, jednak ich potrzeby często umykają producentom artykułów do pielęgnacji urody i higieny osobistej. Jako marka nr 1 na świecie wśród antyperspirantów i dezodorantów, Degree podejmuje działania, aby to zmienić. Degree - w różnych krajach sprzedawana również jako Rexona, Sure i Shield - wierzy, że ruch ma moc zmieniania życia i że każdy powinien mieć możliwość doświadczania niesamowitych fizycznych, psychicznych i społecznych korzyści, jakie ze sobą niesie, niezależnie od tego, kim jest i jak się porusza.

Słaby wzrok lub brak pełnej ruchomości górnych kończyn mogą sprawić, że przekręcenie nakrętki dezodorantu, obrócenie sztyftu lub naciśnięcie przycisku w dezodorancie staje się wyzwaniem, tymczasem obawa przed poceniem i brak kosmetycznej ochrony może powstrzymywać osoby niepełnosprawne przez taką aktywnością, jaka by im pasowała. Z tego powodu marka Degree podjęła współpracę z szeroką rzeszą ekspertów przy opracowaniu nowej koncepcji skierowanej do niepełnosprawnych odbiorców: Degree Inclusive, pierwszego na świecie dezodorantu adaptacyjnego.

Dezodorant Degree Inclusive wyróżnia się przede wszystkim opakowaniem. Zakrętka posiada haczyk, dzięki czemu można ją zawiesić, a resztę opakowania ściągnąć w dół; magnetyczne zamknięcie ułatwia natomiast ponowne założenie nasadki. Uchwyty wbudowane w boki opakowania ułatwiają trzymanie dezodorantu, a aplikator jest większy niż zwykle, więc wystarczy jedno jego naciśnięcie. Opakowanie ma również etykietę Braille'a, dzięki czemu osoba niewidoma lub niedowidząca może łatwiej znaleźć ją w zatłoczonej apteczce.

We współpracy ze Stowarzyszeniem Dystrofii Mięśniowej (Muscular Dystrophy Association), organizacjami non-profit Open Style Lab i The Lighthouse Chicago oraz panelem inżynierów, projektantów i terapeutów zajęciowych, firma Degree zaprosiła 200 konsumentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności fizycznej do wypróbowania prototypu dezodorantu roll-on. Ich opinie zostaną wykorzystane do ulepszenia produktu, który w przyszłości zostanie wprowadzony na rynek.

Jako marka zaangażowana w zachęcanie innych do większej aktywności ruchowej Degree wierzy, że nikomu nie można odmówić szansy wylewania potu i korzystania z korzyści płynących z ruchu - mówi Kathryn Swallow, wiceprezes globalnej marki Degree. Ponad 60 milionów ludzi w USA żyje z niepełnosprawnością, a mimo to produkty wciąż nie są projektowane z myślą o tej społeczności. Dzięki Degree Inclusive chcielibyśmy zachęcić całą branżę do odważnych działań, aby zapewnić równe szanse osobom niepełnosprawnym.

Opracowano na podstawie informacji koncernu Unilever