X-Rite Pantone wprowadza profil oceny kolorów
1 Jan 1970 08:08

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W sytuacji, gdy marki muszą wyróżniać się w konkurencyjnym krajobrazie dóbr konsumpcyjnych, ich wygląd odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu uwagi klientów. 29 stycznia br. firmy X-Rite Incorporated i Pantone LLC, czołowi eksperci w dziedzinie nauki i technologii koloru, uruchomili program Brand Color Assessment Profile, dzięki któremu marki będą mogły ocenić sposób, w jaki ich kolory będą reprodukowane na różnych rodzajach materiałów opakowaniowych.

Innowacyjne opakowania pomagają produktom w wyróżnianiu się na półkach sklepowych. Jednak dopasowanie koloru marki do różnych typów opakowań, takich jak woreczki stojące, pudełka składane, etykiety, owijki i tacki na półki, może stanowić wyzwanie. Podczas druku marki mogą używać kolorów spotowych lub CMYK. Podczas gdy kolory spotowe dokładniej odwzorowują kolor marki, CMYK jest bardziej ekonomiczny. W obu przypadkach wybór materiału opakowaniowego, procesu drukowania i farby może znacząco wpłynąć na ostateczny wygląd koloru marki na półce.

Spójność kolorystyczna ma kluczowe znaczenie dla rozpoznawalności marki, ponieważ konsumenci często kojarzą wszelkie rozbieżności kolorystyczne z jakością produktu - powiedziała Cindy Cooperman, wiceprezes ds. globalnych kont strategicznych marki w X-Rite Pantone. Nasz profil oceny koloru marki ma na celu złagodzenie tego problemu, pomagając markom zrozumieć, w jaki sposób kolor będzie reprodukowany na wczesnym etapie procesu projektowania, zanim jeszcze zostaną wysłane próbki kolorów.

Dzięki nowemu programowi eksperci X-Rite Pantone stworzą spersonalizowany profil oceny koloru przy użyciu koloru określonego przez markę. Menedżerowie marki i projektanci mogą wykorzystać ten raport do:

- podglądu, jak kolory konkretnej marki będą wyglądać na wielu podłożach opakowań;
- ustalenia, czy CMYK wystarczająco dokładnie odwzorowuje kolory dla różnych typów opakowań;
- podjęcia świadomych decyzji dotyczących kolorów na wczesnym etapie projektowania;
- oszczędzenia czasu, minimalizacji ryzyka nieoczekiwanych błędów oraz wyeliminowania marnotrawstwa czasu na próby uzyskania nieosiągalnych kolorów.

Wykorzystując biblioteki kolorów X-Rite i narzędzia cyfrowe, marki mogą zyskać spokój ducha przy podejmowaniu decyzji dotyczących kolorów - dodała Cooperman. Naszym celem jest zapewnienie markom niezbędnych danych i spostrzeżeń dotyczących kolorów, aby dokonywały świadomych wyborów kolorystycznych i skróciły czas poświęcany na dostosowywanie kolorów, ostatecznie zwiększając widoczność marki i zaangażowanie konsumentów.

Przez ograniczony czas X-Rite Pantone oferuje Brand Color Assessment Profile za darmo. Aby dowiedzieć się więcej i poprosić o spersonalizowany raport, odwiedź stronę: https://www.xrite.com/categories/training/cpg-brand-color-assessment-program.

Opracowano na podstawie informacji firmy X-Rite