Zapraszamy do lektury lipcowego numeru miesięcznika „Opakowanie”. Tegoroczne lato zapowiada się nadzwyczaj upalnie, to zaś oznacza dodatkowy zysk dla producentów wód i napojów bezalkoholowych, a w efekcie również dla dostawców opakowań.
Nie dziwi więc, że w aktualnym wydaniu naszego czasopisma koncentrujemy się na branży producentów opakowań szklanych i metalowych, którzy znaczną część swoich obrotów zawdzięczają właśnie sektorowi napojowemu. Wystarczy zauważyć, że sama tylko globalna konsumpcja piwa i napojów gazowanych odpowiada za sprzedaż 180 mld puszek aluminiowych rocznie, co oznacza, że co sekundę na całym świecie nabywcę znajduje 6700 puszek!
Aluminium i szkło to materiały o 100% potencjale recyklingowym (czyli można je bez końca i w pełni odzyskiwać na potrzeby przyszłych zastosowań), które, inaczej niż celuloza, nie tracą swych własności z upływem czasu. Są więc surowcem (niemal) doskonałym i być może nadal dominowałyby na rynku, gdyby nie ciągła pogoń producentów za zyskiem z jednej, a konsumentów za wygodą użytkowania z drugiej strony.
Piszemy więc w naszym najnowszym numerze m.in. o aktualnej sytuacji na rynku puszek z aluminium i nowym rekordzie w recyklingu stali, o najnowszych trendach w projektowaniu opakowań sezonowych z metalu i o mobilnym systemie recyklingu szkła. Poza tym wiele interesujących artykułów, choćby o najnowszej inwestycji DS Smith w maszynę EFI Nozomi 14000 AQ, zrównoważonych działaniach firmy Schutz, innowacyjnym rozwiązaniu w produkcji butelek firmy Sidel oraz nowych opakowaniach z papieru spółki Coveris.
Miłej lektury!