ZERO WASTE w drugiej edycji konkursu EduPak Polska
1 Jan 1970 09:36

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Ruszyła II edycja konkursu ekologiczno-edukacyjnego EduPak Polska. W tym roku pojawiło się w nim kilka nowości.

Bez zmian zostało to, co najlepsze, czyli nauka poprzez kreatywną zabawę, wystawa wszystkich prac na targach Glass w Poznaniu i nagrody, które wybierają sobie sami uczestnicy. Cel jest jeden - zwiększenie świadomości w zakresie segregacji i recyklingu opakowań szklanych poprzez poznanie i wdrożenie zasad Zero Waste. II edycja EduPak Polska skierowana jest do dzieci i młodzieży z Wielkopolski.

W tegorocznym konkursie do udziału zaproszeni zostali zarówno uczniowie wielkopolskich szkół ponadpodstawowych, jak i podstawowych (podzielonych na dwie grupy: klasy I-IV i V-VIII) oraz przedszkolaki. Każda z wymienionych grup otrzymała inne zadania konkursowe dopasowane do wieku uczestników. Zadaniem przedszkolaków jest wykonanie rysunku odpowiadającego na pytanie: „Do czego można ponownie wykorzystać opakowania szklane?” Młodsi uczniowie podstawówki (klasy I-IV) mają stworzyć plakat zachęcający do recyklingu szklanych butelek i słoików. Z kolei zadaniem starszych uczniów podstawówki (klasy V-VIII) jest zrobienie z opakowań szklanych praktycznych sprzętów/przedmiotów pokazujących ich drugie życie. Najstarsza grupa - uczniowie szkół ponadpodstawowych - mają nakręcić krótki film z wdrożenia zasad Zero Waste w domu lub szkole.

Szczegóły konkursu znajdują się w Regulaminie na fanpage EduPak Polska (www.facebook.com/edupakpolska/).

Tegoroczna tematyka konkursu została ukierunkowana na ideę Zero Waste. Jej istotą jest uświadomienie, że małe zmiany dokonywane na co dzień przez każdego z nas, w swoim otoczeniu, skutkują ograniczaniem odpadów w skali globalnej i optymalnym wykorzystaniem dostępnych zasobów. W ten sposób wszyscy realnie mogą troszczyć się o środowisko i przyszłość następnych pokoleń – w tym również uczestników tegorocznego konkursu.

„Konkurs się rozwija, a plany są wciąż ambitne. Cieszy nas stały progres, jednak nie byłby on możliwy bez naszych partnerów, którymi są: Raben, Lidl Polska, Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej (GOAP), Targi Glass, Rekopol i Ardagh Glass. Te firmy i organizacje troskę o środowisko mają nie tylko wpisaną w filozofię działania, ale też aktywnie ją wspierają. EduPak Polska to wyzwanie, które podejmowane jest przez coraz większą liczbę uczestników, i to kolejny powód do zadowolenia. Sam konkurs ma być jedynie pretekstem do zajęć przybliżających proekologiczne działania. Naszym celem jest zmiana postaw i nawyków u dzieci i młodzieży, a włożony wysiłek chcemy uhonorować nagrodami, które laureaci sami sobie wybiorą” – informuje Barbara Maciałczyk z Friends of Glass Polska, organizatora konkursu.

Zgłoszenia przedszkoli i szkół do udziału w konkursie są przyjmowane do 15 października br., a prace należy przesyłać do 31 października br. Udział w konkursie jest bezpłatny, a wszelkie pytania są wyjaśniane przez koordynatorów konkursu pod mailem: kontakt@komucom.pl.

EduPak Polska to projekt realizowany przez Friends of Glass Polska, organizację non profit. Patronat honorowy sprawuje Prezydent Miasta Poznania, a merytorycznie nad całością czuwa Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu. Patronat medialny objęli: Telewizja Polska oddział w Poznaniu, Radio Poznań, biuletyn poznan.pl, portale: Ulica Ekologiczna.pl i Ekologia.pl oraz magazyny branżowe „Opakowanie” i „Hipoalergiczni”.

Źródło: EduPak Polska