Około 700 akcjonariuszy wzięło udział w zwyczajnym walnym zgromadzeniu Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) za rok finansowy 2023/2024, które odbyło się 25 lipca br. w Centrum Kongresowym Rosengarten w Mannheim. W wydarzeniu reprezentowane było nieco poniżej 27,5 procent kapitału zakładowego Heidelberg. Zarząd wyjaśnił akcjonariuszom strategiczny kierunek firmy, dane bilansowe za miniony rok obrotowy (od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.) oraz perspektywy na przyszłość (link do przemówienia Otto).
Na swoim pierwszym zwyczajnym walnym zgromadzeniu spółki dyrektor generalny Jürgen Otto podkreślił: Jestem przekonany, że możemy i stworzymy dobrą i pomyślną przyszłość dla Heidelberga. Jednym z powodów jest stabilna sytuacja finansowa, którą Heidelberg osiągnął na koniec roku obrotowego 2023/2024. Firma wygenerowała zysk netto trzeci rok z rzędu. Ponadto Heidelberg jest jednym z globalnych pionierów technologicznych w branży poligraficznej i dostawcą kompleksowych rozwiązań dla nowoczesnych procesów drukowania. Ta oferta doprowadziła do najlepszego w ostatnich latach przyjęcia zamówień na targach drupa na początku nowego roku obrotowego 2024/2025. Jürgen Otto podkreślił również wiedzę specjalistyczną w firmie, która musi być utrzymana jako mocna strona.
Koncentracja na strategii wzrostu
Firma intensywnie pracuje nad strategią wzrostu, aby w przyszłości nadal przeciwdziałać rosnącym kosztom. Heidelberg musi ponownie rosnąć w przyszłości – zwłaszcza pod względem obrotów – powiedział Jürgen Otto. – Musimy również utrzymać wysoki poziom dyscypliny kosztowej, szczególnie w odniesieniu do kosztów osobowych.
Heidelberg widzi jedną z dźwigni dla większego wzrostu sprzedaży w swojej silnej międzynarodowej pozycji w ok. 170 krajach na całym świecie z największą globalną siecią sprzedaży i usług w branży poligraficznej. Ta internacjonalizacja ma być wykorzystywana i rozszerzana w jeszcze większym stopniu, szczególnie na rynkach rozwijających się, takich jak Azja, USA i kraje wschodzące. Obecnie analizowane są również potencjalne możliwości współpracy, dzięki którym globalna sieć sprzedaży i usług mogłaby zostać wykorzystana do otwarcia nowych sektorów.
Drugim celem strategii rozwoju jest rozszerzenie łańcucha wartości z naciskiem na druk cyfrowy i druk opakowań. Współpraca z firmą Canon w rozwijającym się segmencie przemysłowego druku atramentowego zaprezentowana na targach drupa oraz dalszy rozwój systemu Boardmaster dla segmentu elastycznych opakowań papierowych podkreślają to podejście.
Trzecim celem jest otwarcie nowych rynków dla działalności przemysłowej Heidelberg. W tym celu firma bada, jakie umiejętności, wiedzę i zasoby można wykorzystać również poza branżą poligraficzną, w szczególności w inżynierii mechanicznej o wysokiej precyzji, przemyśle motoryzacyjnym lub sektorze energetycznym.
Zwyczajne walne zgromadzenie wybrało trzech przedstawicieli akcjonariuszy do rady nadzorczej
Akcjonariusze spółki musieli głosować nad dziewięcioma z dziesięciu punktów porządku obrad podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia, w tym nad wyborem trzech z sześciu przedstawicieli akcjonariuszy w radzie nadzorczej. Pani Li Li (już członek rady nadzorczej od 2019 r.) oraz, po raz pierwszy, Karin Dohm i Jeppe Frandsen kandydowali w wyborach. W uchwale o powołaniu członków rady nadzorczej zdecydowana większość uprawnionych do głosowania zgodziła się z kandydatami zaproponowanymi przez zarząd. Wszyscy kandydaci będą aktywnie wspierać spółkę na drodze do pomyślnej przyszłości dzięki swoim umiejętnościom i doświadczeniu (link do porządku obrad WZA z życiorysami kandydatów).
Kadencja dr Fritza Oesterle i pani Li Li, członków rady nadzorczej, wygasła z końcem zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w dniu 25 lipca 2024 r. Ponadto Ferdinand Rüesch złożył rezygnację z członkostwa w radzie nadzorczej ze skutkiem natychmiastowym na koniec zwyczajnego walnego zgromadzenia w dniu 25 lipca 2024 r. Akcjonariusze podjęli również osiem innych uchwał.
Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg