Opakowania Amazon bardziej ekologiczne
1 Jan 1970 08:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Amazon poinformowała, że wszystkie opakowania dostawcze, które wykorzystuje w europejskiej sieci dystrybucji – pudełka, torby i koperty niezbędne, by dostarczyć produkty do klientów – nadają się do recyklingu. Dotyczy to opakowań sprzedawanych przez Amazon, a także przez zewnętrznych partnerów handlowych, którzy korzystają z usługi Fulfilment by Amazon (FBA).
Klienci otrzymują teraz swoje zamówienia w giętkich papierowych torbach, kartonowych kopertach i pudełkach z tektury falistej - z których wszystkie nadają się do recyklingu w europejskich gospodarstwach domowych. Dodatkowo firma twierdzi, że w ciągu ostatniego roku zwiększyła liczbę produktów wysyłanych na terenie Europy bez stosowania dodatkowych opakowań zewnętrznych o ponad 50%.

Te wspólne działania przekładają się na korzyści ekologiczne; Amazon szacuje, że od 2019 r. zapobiegł w ten sposób zużyciu ponad 1 miliarda jednorazowych plastikowych toreb dostawczych w swej europejskiej sieci dystrybucyjnej.
Amazon współpracuje z dostawcami w celu zwiększenia liczby produktów dostarczanych w łatwych do otwarcia, oryginalnych opakowaniach wykonanych z kartonu i papieru, które nadają się do recyklingu i są gotowe do wysyłki do klientów bez dodatkowej torby lub pudełka Amazon. Produkty są wysyłane z dodaną etykietą adresową. W przypadku, gdy opakowanie jest niezbędne, firma stara się stosować lżejsze opakowania o dopasowanych rozmiarach i w ten sposób ograniczać ilość odpadów i emisje dwutlenku węgla, zapewniając jednocześnie bezpieczne dostawy produktów.

Cieszymy się, że nasza europejska sieć realizacji zamówień korzysta teraz z opakowań nadających się do recyklingu - powiedział Pat Lindner, wiceprezes ds. mechatroniki i zrównoważonych opakowań w Amazon. To część naszych długoterminowych działań na rzecz bycia liderem w zakresie zrównoważonego rozwoju, i będziemy nadal inwestować w innowacyjne technologie, uczenie maszynowe i bardziej zrównoważone materiały, aby upewnić się, że opakowania - niezależnie od tego, czy są używane przez nas, czy przez inne firmy - są dobre dla naszych klientów, społeczności i planety.

Oprócz pilotażowego programu dostarczania papierowych kopert z wyściółką oraz toreb dostawczych wielokrotnego użytku na terenie całej Europy, Amazon wdraża działania zachęcające partnerów handlowych do zmniejszenia ilości opakowań w całym łańcuchu wartości.
W przypadku każdej przesyłki, która wymaga zapakowania, Amazon we własnym zakresie określa rodzaj i rozmiar potrzebnego opakowania. Uczenie maszynowe pomaga firmie określić, które mniejsze produkty nadają się do umieszczenia w opakowaniach giętkich generujących mniejszy ślad węglowy, takich jak torby papierowe.

Amazon twierdzi, że przez ostatnie pięć lat wspomniane algorytmy pozwoliło zredukować zużycie pudełek tekturowych o ponad 35%. Firma wykorzystuje je również w centrach realizacji zamówień, w których służą do określania optymalnych rozmiarów pudełek i redukcji opakowań w przypadku wysyłki wielu produktów.

Firma jest również współzałożycielem i pierwszym sygnatariuszem The Climate Pledge, zobowiązania do uzyskania zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 roku. Firma do 2025 r. chce wykorzystywać w swych działaniach wyłącznie energię pozyskiwaną z odnawialnych źródeł; już teraz w jej flocie dostawczej jeździ ponad 9 tys. pojazdów elektrycznych.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Packaging Europe