Papierowe opakowanie Smurfit Kappa na lampy UV-C
1 Jan 1970 10:12

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Firma Smurfit Kappa, w ścisłej współpracy z firmą Signify, producentem systemów świetlnych LED, zaprojektowała nowy zintegrowany system opakowań o nazwie BioShift UV-C Chamber Case. Służy on do transportu lamp UV-C o własnościach przeciwbakteryjnych, które zabijają drobnoustroje i wirusy.

Nowe opakowanie wykonane w 100% z papieru eliminuje wszelkie tworzywa sztuczne i ogranicza ilość dotychczas używanych materiałów z pięciu do jednego. Pojemnik BioShift jest zabezpieczony przez dopasowany do jego rozmiarów kaptur ze specjalnym zamknięciem. Tak chronione opakowanie jest następnie umieszczane na palecie z tektury falistej.

Nowy zintegrowany system zapewnia również korzyści finansowe. Lekka konstrukcja komory UV-C BioShift redukuje o połowę nakład pracy niezbędnej przy montażu i redukuje przestrzeń magazynową o 30%, a tym samym pozwala umieścić na ciężarówce 16 dodatkowych palet. Według Smurfit Kappa nowe opakowanie gwarantuje również 100% bezpieczeństwo podczas transportu.
Damian Grzelak, odpowiedzialny w Signify za zakup opakowań na rynkach EMEA, powiedział: Lampy UV-C to rozwijający się segment naszej działalności, szczególnie w kontekście globalnej pandemii. Smurfit Kappa odegrała kluczową rolę pomagając nam obniżyć koszty i dostarczać produkty w bezpieczny i bardziej zrównoważony sposób.
Drugim, osobnym elementem współpracy obu firm było usunięcie z opakowań Signify w Europie niemal całego polistyrenu ekspandowanego (EPS); Smurfit Kappa pomogła w ten sposób swemu klientowi osiągnąć neutralność węglową.

Komentując współpracę wiceprezes Smurfit Kappa ds. innowacji i rozwoju Arco Berkenbosch stwierdził: Relacje pomiędzy Smurfit Kappa i Signify rosną w siłę. Cieszymy się, że możemy pomóc naszym klientom znaleźć innowacyjne, opłacalne i zrównoważone rozwiązania opakowaniowe na nowe i ekscytujące produkty, które wprowadzają na swoje rynki.
Jacek Niewęgłowski, Dyrektor Generalny Smurfit Kappa Polska, dodał: Współpraca z Signify na poziomie lokalnym w celu stworzenia bardziej zrównoważonego opakowania, które jest innowacyjne pod względem projektu i zoptymalizowane z perspektywy kosztów, przyniosła naszemu zespołowi ogromne poczucie dumy, tym bardziej, że dotyczy pomocy w globalnej wysyłce produktu zapewniającego ochronę przed wirusami.

Opracowano na podstawie informacji Smurfit Kappa