Sidel prezentuje NUUK
1 Jan 1970 15:37

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Projektanci firmy Sidel opracowali koncepcję butelki NUUK, czerpiącą inspirację z czystości lodu i jego zróżnicowanych kształtów. Nazwa marki NUUK pochodzi od stolicy Grenlandii i fiordów, z których słynie region. Hasło Frozen, Authentic, Unique podkreśla atrybuty marki, ściśle związane z wodą i jej wyjątkowymi właściwościami. Wytwarzana z bezbarwnego, w 100% pochodzącego z recyklingu materiału PET (rPET) butelka NUUK jest opakowaniem zaprojektowanym z myślą o wodzie najwyższej jakości czerpanej z fiordów.

Czysty, wyrafinowany i wyrazisty kształt butelki o pojemności 500 ml wyróżnia produkt znajdujący się w środku, a jednocześnie odzwierciedla esencję marki. Dzięki asymetrycznemu kształtowi butelka NUUK wyróżnia się na półkach i przykuwa wzrok klientów – odciągając go jednocześnie od innych produktów.

Zamrożona butelka wybijająca się spod lodu

Kształt odwzorowujący lód w dolnej części butelki stanowi jej ogromny atut, a zarazem wzmacnia jej konstrukcję. Nie da się ukryć, że tego rodzaju rozwiązanie przywodzi na myśl skojarzenia z butelką wybijającą się spod lodu - wyjaśnia Laurent Lepoitevin, inżynier ds. projektowania opakowań w firmie Sidel. Podstawa butelki nawiązuje do oryginalnej inspiracji, na której opiera się projekt – przywodzi na myśl lodowiec górski i jest produkowana z wykorzystaniem opatentowanego przez firmę Sidel rozwiązania Base Over Stroke System (BOSS). Mechaniczne formowanie, które odbywa się w trakcie procesu rozdmuchiwania, optymalizuje rozkład materiału w docelowym profilu podstawy butelki. Co więcej, jednorodny proces rozdmuchiwania pozwala na wykorzystanie najmniejszej możliwej ilości materiału. Szeroka niebieska zakrętka o kształcie przywodzącym na myśl lód podkreśla ekskluzywny wygląd opakowania, jednocześnie gwarantując lepsze postrzeganie marki przez konsumentów. Butelka jest również kompatybilna z rozwiązaniami w zakresie zakrętek na uwięzi, dzięki czemu spełnia istniejące wymagania środowiskowe i jest zgodna z przepisami, które wejdą w życie w przyszłości. Harmonijny kształt butelki podkreśla przejrzysta etykieta charakteryzująca się prostym i niezwykle czytelnym projektem graficznym. Elegancka i minimalistyczna typografia nie odciąga wzroku od wyjątkowej czystości wody, a jednocześnie mocniej wyróżnia projekt samego opakowania. Poza wyjątkową jakością wody oraz czystością symbolizowaną przez fiordy, zastosowanie 100% materiału PET z recyklingu idzie w parze z zobowiązaniem firmy Sidel na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez osiągnięcie zamkniętego obiegu możliwych do recyklingu opakowań przeznaczonych do pakowania żywności - dodaje Laurent.

Geometryczna sztuka Wikingów na etykiecie

Przezroczysta etykieta samoprzylepna (PSL) jest inspirowana autentyczną sztuką Wikingów, w szczególności zaś stylem Borre. W X wieku obszar Nuuk był zamieszkiwany przez Wikingów, którzy pozostawili w tym miejscu ślady swojej kultury, między innymi w postaci sztuki. Jak wyjaśnia Laurent: Styl Borre obejmuje szereg geometrycznych przeplotów, wzorów węzłów i motywów zoomorficznych – wizerunków pojedynczych zwierząt. Pięć wersji etykiety przedstawia różne projekty graficzne oparte na geometrycznych przeplotach. Logo marki to płatek śniegu połączony ze starożytnym nordyckim symbolem ochrony i przewodnictwa, zwanym Vegvisirem, używanym przez Wikingów jako kompas. Pozostałe etykiety przedstawiają ważne symbole kultury Wikingów, w tym statek drakkarów, dwie ryby, lisa polarnego oraz niedźwiedzia polarnego. Konsumenci mogą zebrać każdą z pięciu butelek z tego wyjątkowego zestawu.

Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w kreatywnym projektowaniu opakowań PET, firma Sidel jest w stanie zrealizować niemal dowolny pomysł. Projektanci zatrudniani przez firmę nawiązują ścisłą współpracę z przedstawicielami branży napojów i przemysłu spożywczego, aby lepiej rozumieć ich działalność oraz by wspierać ich rozwój. Zespół projektowy firmy Sidel zapewnia pełną spójność różnych elementów identyfikacji wizualnej marki – od podstawowych elementów projektu do wytwarzania butelek na skalę przemysłową.

Opracowano na podstawie informacji firmy Sidel