Mark Andy: potęga druku hybrydowego
1 Jan 1970 14:02

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Niemal 250 osób wzięło udział w dwudniowym Open House zorganizowanym pod hasłem „Siła druku hybrydowego” przez firmę Mark Andy w jej warszawskim centrum demonstracyjnym. Klienci z całego świata – obecni na miejscu, jak też online – mieli okazję obejrzeć w pracy wybrane rozwiązania z jej oferty. 

Przybyłych gości powitał Tom Cavalco, executive vice president Mark Andy: To okazja, by spotkać się z naszymi klientami osobiście, z jednej strony dzieląc się wiedzą, z drugiej – by zebrać niezwykle cenne informacje, bardzo pomocne przy rozwijaniu nowych i udoskonalaniu już istniejących rozwiązań. (...) Tegoroczne Open House poświęcone jest w dużej mierze maszynom hybrydowym łączącym w sobie technologie konwencjonalną i cyfrową z licznymi opcjami wykańczania i uszlachetniania. Prezentujemy kilka rozwiązań hybrydowych – od modelu entry-level do klasy high-end. Przygotowaliśmy też pokaz maszyny fleksograficznej Evolution Series E3. Zapraszamy zatem do swoistej podróży z Mark Andy, uwzględniającej najnowsze technologie i będącej – taką mamy nadzieję – inspiracją dla rozwoju waszych biznesów.

Digital Series HD zaprezentowana w warunkach produkcyjnych

Pierwszym „przystankiem”, na który zaprosiła klientów firma Mark Andy, był Lublin i działająca tu drukarnia Essentra Packaging. Realizowana przez nią produkcja jest od niedawna wspierana przez maszynę Digital Series HD w rozbudowanej konfiguracji. To maszyna klasy high-end dedykowana wysokowydajnej produkcji etykiet i opakowań giętkich, realizowanych zarówno w dużych seriach, jak i w średnich czy małych, także uwzględniających personalizację lub różne wersje tego samego produktu – mówił Phil Baldwin, sales manager Mark Andy Europe. – Cieszy się ona nieprzerwaną popularnością na całym świecie, będąc jednym z naszych hitów sprzedażowych. Ubiegły rok był dla Mark Andy pod tym względem rekordowy. Tylko na rynku europejskim firma sprzedała 78 maszyn hybrydowych, z czego ponad 20 trafiło do klientów z Polski.

Phil Baldwin zwracał uwagę na wysoką wydajność Digital Series HD: To jedna z największych zalet technologii hybrydowej, gdyż zarówno drukowanie, jak i następujące po nim wykańczanie oraz uszlachetnianie realizowane są w jednym przejściu. W porównaniu z rozwiązaniami off-line generowane są dzięki temu znaczące oszczędności czasowe, ale też materiałowe (...).

Podczas prowadzonej z Essentra Packaging prezentacji na maszynie zostały wydrukowane etykiety na piwo uwzględniające trzy różne motywy graficzne. Do dyspozycji uczestników Open House były też wykonane tu nieco wcześniej próbki innych etykiet z 12 różnymi motywami, na bazie białej folii PP z uszlachetnieniem. 

O korzyściach związanych z użytkowaniem maszyny Digital Series HD wypowiadali się też – podczas specjalnie nagranych materiałów wideo – przedstawiciele dwóch polskich drukarń: Arti-Bau i MD Labels. Obie zdecydowały się ostatnio na wdrożenie drugiej już maszyny tego modelu. 

Digital Pro 3: dla rozpoczynających „podróż” z drukiem cyfrowym

Maszyna Digital Pro 3 bazująca na technice tonerowej pojawiła się w ofercie Mark Andy podczas targów Labelexpo Europe 2019. Urządzenie stanowiło kontynuację serii maszyn klasy entry-level, które – jak podkreślał podczas prezentacji Phil Baldwin – oznaczają dla wielu przedsiębiorstw poligraficznych początek ich przygody z drukiem cyfrowym. Digital Pro 3 oferujemy w kilku wariantach – mówił. – Podczas Open House prezentujemy wersję uwzględniającą semirotacyjną sztancę. Jest to kompaktowe, zajmujące niewiele miejsca, ale zarazem niezwykle elastyczne i wydajne rozwiązanie dedykowane średnim i krótkim seriom. Przezbrojenie maszyny jest błyskawiczne, co znacząco zwiększa efektywny czas jej wykorzystania. 

Podczas Open House w maszynie Digital Pro 3 zostały wydrukowane wspomniane wcześniej etykiety z 12 motywami graficznymi (z dodatkowym uszlachetnieniem nanoszonym metodą cold stampingu w module fleksograficznym i opcją sztancowania półrotacyjnego), a także etykiety na herbatę w 3 różnych wersjach.

Evolution Series E3: prostota obsługi i elastyczność druku fleksograficznego

Na tych samych targach w 2019 roku zadebiutowała seria maszyn fleksograficznych Evolution Series. Niemal natychmiast spotkały się one z zainteresowaniem drukarń etykietowych z całego świata. Niezależne napędy serwo i związana z tym elastyczność; wysoka jakość reprodukcji i prędkość dochodząca do 152 m/min, opcje uszlachetniania i wykańczania inline – te walory Evolution Series docenili bardzo szybko ich użytkownicy, których liczba w skali świata stale rośnie – mówił Phil Baldwin. – Tylko w ubiegłym roku dostarczyliśmy ich ponad 50, co oznacza średnio jedno wdrożenie tygodniowo. Maszyny Evolution Series są niezwykle wydajne i odpowiadają na potrzeby rynku. Umożliwiają wykorzystanie różnych podłoży, w tym shrink sleeve czy IML. Pozwalają zatem obsługiwać klientów z nawet najbardziej wymagających, rygorystycznych branż jak kosmetyczna, zdrowotna czy farmaceutyczna. 

Podczas Open House maszyna Evolution Series E3 była prezentowana w wersji wyposażonej w sześć zespołów drukujących w technice fleksograficznej (w tym dwa dedykowane kolorom specjalnym) i moduł do cold stampingu. Wydrukowane zostały na niej – podobnie jak na innych urządzeniach – etykiety z 12 motywami (tu zastosowano raster 220 lpi) na białej folii PP. Poza drukiem w trybie CMYK i dwoma kolorami Pantone w przypadku E3 zostały one poddane tłoczeniu na zimno i sztancowaniu.

Digital Series iQ: najnowsza hybryda w ofercie Mark Andy

W ubiegłym roku firma Mark Andy wprowadziła do swojej oferty kolejny model hybrydowy – Digital Series iQ powstały we współpracy z Domino, producentem zastosowanego w niej modułu inkjetowego. Obecni na Open House goście mieli możliwość zobaczyć maszynę w pracy; zainstalowany w warszawskim centrum demonstracyjnym egzemplarz został dodatkowo wyposażony w moduł do uszlachetniania – Distorun firmy Kurz. Został on wykorzystany do wydrukowania przykładowej pracy: etykiety na szampon z zastosowaniem białej folii PP. To samo podłoże posłużyło też do wykonania znanych z wcześniejszych prezentacji etykiet z 12 motywami.

sMArt Link: automatyzacja produkcji etykietowej

Warszawskie spotkanie stało się miejscem oficjalnej premiery sMArt Link – nowego oprogramowania automatyzującego produkcję etykietową. Zaprezentowała je Gretchen Tobol, product manager w północnoamerykańskiej centrali Mark Andy. Program sMArt Link umożliwia monitorowanie pracy urządzeń w czasie rzeczywistym, a także zbieranie bieżących informacji o procesie produkcyjnym. 

Jak podaje producent, można je wdrożyć zarówno w nowo instalowanych, jak i już działających maszynach, również od zewnętrznych producentów. Jest ono pomocne operatorom w kontekście wprowadzania natychmiastowych korekt w procesie produkcyjnym, zaś osoby nadzorujące produkcję wspiera w podejmowaniu – na bazie zebranych danych – strategicznych decyzji. Tym samym zwiększa efektywność wykorzystania parku sprzętowego i wpływa na większą proekologiczność procesu produkcyjnego – mówiła Gretchen Tobol.

Poza prezentacjami maszyn i oprogramowania oraz pracami drukowanymi podczas Open House, organizator z myślą o uczestnikach spotkania przygotował specjalną broszurę zawierającą krótkie opisy wszystkich demonstrowanych urządzeń (wraz z kodami QR prowadzącymi do prezentacji wideo na firmowym kanale YouTube), jak też opinie ich użytkowników z całego świata. Nieco miejsca w publikacji poświęcono technologii RFID, która coraz częściej znajduje zastosowanie także w produkcji poligraficznej. Broszura uwzględniała m.in. wypowiedzi użytkowników maszyn Mark Andy wyposażonych w specjalne moduły dedykowane aplikowaniu tagów RFID. 

Dziękujemy za udział w Open House i zapraszamy na stoisko Mark Andy podczas wrześniowych targów Labelexpo Americas w Chicago. Będą one kolejną okazją, by zobaczyć podczas pracy nasze rozwiązania hybrydowe i fleksograficzne – mówi Lena Chmielewska-Bontron, european marketing manager Mark Andy Europe, koordynatorka Open House.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Mark Andy