Pierwsze wirtualne EXPO firmy Windmöller & Hölscher 
1 Jan 1970 13:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Ponad 2 tys. gości ze 120 krajów wzięło udział w przeprowadzanych na żywo za pośrednictwem internetu pokazach maszyn do druku fleksograficznego i rotograwiurowego, seminariach technicznych oraz wirtualnych spotkaniach. W dniach 24 i 25 czerwca 2020 roku producent maszyn Windmöller & Hölscher (W&H) zorganizował swoje Wirtualne EXPO, które wykorzystał do prezentacji technologii i produktów przygotowanych pierwotnie na tegoroczne targi branżowe interpack i drupa, ostatecznie przeniesione na wiosnę 2021 r. ze względu na pandemię koronawirusa.

Pokazy maszyn na żywo i sesje techniczne

Ostatnie miesiące były wyzwaniem dla wszystkich, ale branża opakowań z tworzyw giętkich pracuje ciężko jak zawsze. To dlatego przeprowadzenie Wirtualnego EXPO i zaprezentowanie naszym klientom nowych technologii oraz dostępnych rozwiązań, które pozwolą im na zwiększenie wydajności procesów produkcyjnych, miało dla nas ogromne znaczenie – wyjaśnił Peter Steinbeck, partner zarządzający w W&H. 

Z myślą o odwiedzinach gości z różnych stref czasowych prezentacje odbywały się trzy razy w ciągu dnia. Przez dwa czerwcowe dni organizatorzy przygotowali – nadawane na bieżąco za pomocą łączy internetowych z Centrum Technologii W&H w niemieckim Lengerich o powierzchni ponad 11 tys. m2 oraz z Akademii W&H – dwa pokazy maszyn na żywo oraz osiem sesji technicznych. Dodatkową atrakcją EXPO była możliwość indywidualnych spotkań oraz dyskusji – zarówno w cztery oczy, jak i w grupach.

W trakcie wspomnianych sesji zaprezentowano maszynę fleksograficzną NOVOFLEX II z nowym systemem RUBY IoT służącym do analizowania danych produkcyjnych w celu optymalizacji procesów, a także świeżo przeprojektowaną maszynę rotograwiurową HELIOSTAR II. Tematyka sesji technicznych obracała się wokół tematów interesujących drukarnie opakowań, producentów worków przemysłowych i worków papierowych, jak również przetwórców folii. 

Największe zainteresowanie wzbudziły sesje prezentujące folie All-PE jako alternatywę dla PET w produkcji saszetek stojących. Tematyka pozostałych seminariów technicznych obejmowała kwestie: opakowań giętkich (wśród nich rozwiązań do produkcji etykiet kurczliwych na maszynach fleksograficznych), druku na workach przemysłowych, folii o podwyższonej wytrzymałości do produkcji worków FFS, zdalnych usług serwisowych, a także produkcji worków papierowych na maszynach spółki-córki W&H, firmy Garant Maschinen. Filmy wideo nagrywane w trakcie demonstracji i sesji są dostępne za pośrednictwem działu sprzedaży W&H.

Koncepcja Wirtualnego EXPO powstała i została przygotowana w czasie zaledwie 6 tygodni. W ostatnich kilku miesiącach zdołaliśmy załatwić wiele spraw drogą cyfrową, począwszy od rozmów sprzedażowych, przez testy maszyn na żywo, wsparcie serwisowe, aż po samo EXPO. Zdobyte przez nas w ten sposób doświadczenia i wiedza są bezcenne. Mimo to nie da się niczym zastąpić osobistych spotkań, ponieważ mają one ogromne znaczenie przy nawiązywaniu współpracy i budowie zaufania. Miejsce znajdzie się więc zarówno dla komunikacji drogą cyfrową, jak i bezpośrednich kontaktów – podsumowuje Steinbeck.

W&H nie rezygnuje z drupy

Mimo sukcesu swego Wirtualnego EXPO Windmöller & Hölscher utrzymał w mocy decyzję o udziale w przyszłorocznych targach drupa. Firma podkreśla, że rozwijając cyfrowe metody prezentacji rozwiązań nie porzuca pragnienia uczestnictwa w bardziej tradycyjnych, bezpośrednich spotkaniach ze swymi klientami. 

Windmöller & Hölscher była obecna na drupie od jej debiutu w 1951 roku i na przestrzeni lat stała się jednym z największych wystawców. Obok targów K oraz interpack to właśnie drupa jest najważniejszą wystawą branżową, na której W&H regularnie prezentuje swoje najnowsze rozwiązania i innowacje. Jako jedna z głównych imprez targowych drupa pozostaje dla nas ważną wystawą. To właśnie tu regularnie ustalane są trendy w druku opakowań. Naszemu przywiązaniu do drupy towarzyszy zaangażowanie w promocję Niemiec jako miejsca, gdzie prowadzi się biznes i organizuje targi dla branży inżynierii mechanicznej – wyjaśnia dyrektor generalny W&H dr Jürgen Vutz. – Jesteśmy przekonani, że zarówno koncepcja utrzymania higieny i ochrony zdrowia, jak i skrócenie czasu trwania drupy z jedenastu do dziewięciu dni są właściwymi krokami, które w dobie koronawirusa zapewnią udział zwiedzających w tej imprezie. 

W ostatnich miesiącach udało nam się osiągnąć wiele na polu cyfryzacji. Nasze pierwsze wirtualne targi odniosły wielki sukces, a nam pozwoliły zyskać wiele doświadczeń i wiedzy. Mimo to nie możemy w pełni zastąpić w ten sposób fizycznej bliskości z klientami, którą zapewniają targi. Ich elementem są osobiste spotkania, niezastąpione w tworzeniu i podtrzymywaniu opartych na zaufaniu relacji z klientami. Oba formaty – kontaktów wirtualnych i osobistych – mają swoje uzasadnienie i są ważne z punktu widzenia zarówno naszej firmy, jak i całej branży – dodaje Peter Steinbeck.

Na podstawie materiałów firmy W&H opracował TK