BASF silnie angażuje się w działania CELAB
1 Jan 1970 10:04

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Koncern BASF to członek-założyciel nowej globalnej sieci, której celem jest wdrażanie zasad GOZ w sektorze etykiet samoprzylepnych. CELAB (Toward Circular Economy for Labels) jest międzybranżową koalicją otwartą na wszystkie firmy działające w łańcuchu dostaw etykiet samoprzylepnych, która promuje zrównoważony rozwój zachęcając swych członków do współpracy, uruchamiania inicjatyw regionalnych oraz wdrażania najlepszych praktyk.

Organizacja posiadająca dwa oddziały w Europie i Ameryce Północnej obecnie koncentruje się na zwiększaniu skali recyklingu ażurów i papierów podkładowych. Od chwili uruchomienia w 2020 r. zdołała zapoczątkować kilka etapów działalności, m.in. w zakresie kwestii analizy technicznej, promocji wykorzystywania i tworzenia sieci recyklingu, współdziałania z krajowymi rządami oraz publikacji poświęconych inicjatywie informacji.

Cele CELAB związane z promocją gospodarki obiegu zamkniętego pokrywają się ściśle z dążeniami BASF: wykorzystaniem na szeroką skalę materiałów pochodzących z recyklingu i odzysku, tworzeniem nowych modeli biznesowych uwzględniających ich stosowanie, jak również wspieraniem łańcucha wartości w działaniach ograniczających negatywny wpływ na środowisko jego poszczególnych ogniw.

BASF jest liderem zrównoważonych rozwiązań – powiedział Uwe Düsterwald, menedżer ds. projektu Zrównoważone Rozwiązania w oddziale Klejów. Nie tylko są one dla nas najważniejsze, ale również poparte konkretnym zestawem długoterminowych zrównoważonych celów. To dlatego tak bardzo zależało nam, by stać się częścią CELAB i w jakikolwiek sposób wspomóc go naszymi technologiami i innowacjami. Postrzegamy nasze członkostwo jako ważny krok w kierunku rozwiązania bardzo istotnego problemu, który przynosi korzyści naszym partnerom w całym łańcuchu wartości, aż do konsumenta.

Na podstawie informacji BASF opracował TK