Packaging Innovations: trendy i wiedza na wiosennych targach B2B
1 Jan 1970 08:48

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Już za dwa tygodnie – w dniach 31 maja – 1 czerwca 2022 w EXPO XXI w Warszawie - odbędzie się 14. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. Ekspozycjom targowym towarzyszyć będzie program marytoryczny w postaci wielu warsztatów i prezentacji z ekspertami oraz webinarów, podczas których specjaliści podzielą się wiedzą, a także podcastów poruszających najbardziej aktualne tematy z wielu dziedzin. To także relacje budowane przez 365 dni.

Tematem przewodnim targów są eko-opakowania oraz e-commerce, a wystawcy zaprezentują swoje rozwiązania w aż 10 strefach tematycznych: opakowania, etykietowanie, opakowania ekologiczne, premium, rozwiązania dla branży e-commerce, elementy opakowań, uszlachetnianie druku, standy reklamowe maszyny i usługi.

Wydarzenie cieszy się dużą popularnością wśród wielu branż, m.in.: spożywczej, kosmetycznej, chemicznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej, elektronicznej, transportowej czy przemysłowej. Jest to dla nich świetna okazja na poznanie innowacji, podpatrzenie najnowszych rozwiązań i nawiązanie wartościowych kontaktów. Tak o zeszłorocznym spotkaniu mówi Bartosz Suski, Area Sales Manager z Jokey Poland Sp. z.o.o.: Nazwa targów - Packaging Innovations - brzmi adekwatnie do tego, co dzieje się na wydarzeniu, dlatego wystawiamy się tutaj cyklicznie. Targi traktujemy jako platformę do zdobywania wiedzy, poznawania trendów, zobaczenia tego, co dzieje się na rynku i co później możemy zaadoptować w naszych opakowaniach.

Wyznaczanie kierunków

Podczas Targów Packaging Innovations prezentowane są rozwiązania wyznaczające europejskie i światowe trendy w branży, takie jak eko-opakowania i innowacje, które wyraźnie widać wśród naszych wystawców.

Przykładem jest firma Rbeco - jeden z tegorocznych wystawców, producent i wyłączny dystrybutor innowacyjnych i ekologicznych produktów w zakresie pakowania luksusowego i przemysłowego. W ofercie firmy znajdują się ekologiczne wypełniacze w postaci wiórek papierowych oraz ekskluzywne papiery, które idealnie wypełniają wnętrza dostępnych pudełek fasonowych, a wykończone stickerem lub wstążką z indywidualnym nadrukiem tworzą niepowtarzalny unboxing experience.

Innowacyjnie do tematu podchodzi firma BÜHNEN, która niedawno zaprezentowała pierwszy klej Hot Melt na bazie organicznej. Zawiera on aż 41% węgla pochodzenia biologicznego, wykazuje bardzo dobrą stabilność koloru i lepkości w wytopie, a w dodatku jest przyjazny dla użytkownika ze względu na brak zapachu.

Priorytetem naszego kolejnego wystawcy - Novo-Pak - są opakowania z myślą o naturze. Wszystkie butelki PET mogą być wyprodukowane z RPET-u. Natomiast tradycyjny czarny barwnik może być zastąpiony barwnikiem carbon free, który umożliwia recykling. W swojej stałej ofercie producent posiada również słoiki z bardzo trwałego surowca PCR odzyskanego w wyniku recyklingu odpadów plastikowych zawróconych z rynku po konsumenckiego, oraz Refill System - opakowania wielokrotnego użytku z wymiennym wkładem.

Targi online – branżowe podcasty i webinary

W oczekiwaniu na 14. edycję Packaging Innovations uczestnicy wydarzenia mogli spotkać się podczas serii webinarów z firmą Aniflex poświęconym istotnym tematom związanym z kreacją i produkcją etykiet oraz opakowań.

Rok 2022 to także kontynuacja autorskich podcastów Packaging Innovations. Rozmowy Spakowane, których tematami są topowe zagadnienia branży takie jak eko-projektowanie opakowań, opakowania dla e-commerce, a także wyzwania dla opakowań kosmetycznych czy prawne aspekty obrotu opakowań.

Program towarzyszący

Ciekawie zapowiada się także nieodłączny element targów – strefa workShops. Wiedza zdobywana na targach podczas wykładów i prezentacji jest szczególnie ceniona przez uczestników Packaging Innovations. Tematyka wystąpień na scenie workShops będzie dotyczyć branżowych trendów, w tym eko-rozwiązań oraz e-commerce. Prelegenci poruszą takie tematy jak: rozwój firmy dzięki oferowanym instrumentom wsparcia, ochrona wzoru opakowania, dyrektywa Single Use Plastics, kreatywne projekty, etykiety premium oraz recykling i biotworzywa. Równolegle z Packaging Innovations odbędzie się, ponownie w wersji stacjonarnej, organizowana wspólnie z firmą Aniflex konferencja Pakaging [R]evolution. Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje wcześniejsza rejestracja.

Pełny program workShops jest dostępny tutaj.

Program konferencji Pakaging [R]evolution można znaleźć tutaj.

Nowością tegorocznej edycji targów jest bezpłatna usługa umawiania spotkań z Wystawcami poprzez elektroniczny katalog wystawcy.

Konkurs 11. Strefa Studenta

W ramach Targów Packaging Innovations młodzi projektanci już po raz 11. mają okazję do udziału w konkursie na najlepszy projekt opakowania lub etykiety. Konkurs daje możliwość studentom na promocję nowatorskich prac szerokiemu gronu odbiorców oraz integrację i nawiązanie relacji z biznesowym środowiskiem branży opakowań.

Dla laureatów konkursu przygotowane są atrakcyjne nagrody: możliwość bezpłatnej prezentacji swoich prac w ramach konkursowego stoiska Strefa Studenta podczas Targów oraz nagroda pieniężna dla 3 Laureatów. Podczas targów odbędzie się rozstrzygnięcie wyników konkursu.

Dzięki użyciu licznych kanałów dotarcia, umiejętnemu łączeniu poszczególnych form promocji, targi stają się jednym z najskuteczniejszych narzędzi budowania trwałych relacji biznesowych. Jesteśmy przekonani, że tegoroczna edycja również zaskoczy zwiedzających bogatym programem, innowacyjnymi rozwiązaniami i najnowszymi trendami prezentowanymi przez naszych wystawców, ale przede wszystkim umożliwi nawiązanie długotrwałych relacji – informują organizatorzy.

Wstęp na targi jest bezpłatny, wymagana wcześniejsza rejestracja na stronie packaginginnovations.pl.

Opracowano na podstawie informacji organizatora